رئیس جمهور غنی: خدمات صحی سکتور خصوصی باید معیاری شود

© Photo / ارگ رئیس جمهور غنی: خدمات صحی سکتور خصوصی باید معیاری شود
رئیس جمهور غنی: خدمات صحی سکتور خصوصی باید معیاری شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور در مراسم افتتاح ثبت نام الکترونیکی پزشکان طب و دندان در استندرد سازی ارائه خدمات صحی توسط سکتور خصوصی تاکید کرد.

    به گزارش  اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری جمهور، محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان که بعد از ظهر امروز (سه‌شنبه، ۱ حوت) در افتتاحیه ثبت نام الکترونیکی پزشکان طب و دندان در کابل صحبت می‌کرد گفت، هرگامی که در راستای تغییر شفاخانه‌ها، استندرد سازی سیستم صحی و تثبیت سویه داکتران برداشته می‌شود در حقیقت نجات دادن جان میلیون‌ها انسان است.
رئیس جمهور تاکید کرد که ضرورت اصلاحات گسترده تقاضای مردم است و ارائه خدمات طبی از طرف سکتور خصوصی باید استندرد شود.

وزارت صحت افغانستان: در ۱۳ ولایت کشور خدمات تداوی ایدز ارائه می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
وزارت صحت افغانستان: در ۱۳ ولایت کشور خدمات تداوی ایدز ارائه می‌شود

آقای غنی گفت: "چطور ادعا کرده می‌توانیم که خدمات طبی با سرمایه گذاری ۲۵۰ هزار دالری استندرد شود؛ بنابراین ضرورت همکاری پیشتازان کشور در این عرصه نهایت ضرور است".
به گفته او، در برنامه وقایوی به ویژه برنامه معالجوی نواقص جدی دارد. به همین دلیل سالانه صدها میلیون دالر پول مردم و دولت به همین دلیل مصرف می‌شود، باید برنامه واضح که چگونه خدمات ارائه گردد وجود داشته باشد.
این در حالی است که هم اکنون شکایت بر این است که خدمات صحی در کشور غیر معیاری است و نیز مردم افغانستان برای تداوی سالانه صدها میلیون دالر را در کشورهای خارجی به مصرف می‌رسانند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала