چرا خدمت کردن زنان در نیروهای ناتو خطرناک است؟

© Photo / Crown Copyright / Adrian Harlenچرا خدمت کردن زنان در نیروهای ناتو خطرناک است؟
چرا خدمت کردن زنان در نیروهای ناتو خطرناک است؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ناتو بیرق مسابقه تجاوزات جنسی را از هالیود به دست میگیرد – پیمان اتلانتیک شمالی را جنجال های مربوط به مناسبات جنسی فرا گرفته است. در این اواخر کاترین هوج دارنده لقب «ملکه زیبایی انگلستان – 2009» راجع به تجاوزات جنسی و اهانت های معلومات داد که او هنگام خدمت سربازی با آنها مواجه شده بود.

اعترافات صادقانه این ستاره که همرزمانش بنام «باربی رزمی» یاد میکردند، جامعه را خشمگین ساخته است. توجه خوانندگان را به جنجال های پرسروصدای جنسی در مطلب منتشره خبرگزاری «ریانووستی» جلب میداریم.

© AFP 2023 / Janek Skarzynskiچرا خدمت کردن زنان در نیروهای ناتو خطرناک است؟
چرا خدمت کردن زنان در نیروهای ناتو خطرناک است؟ - اسپوتنیک افغانستان
چرا خدمت کردن زنان در نیروهای ناتو خطرناک است؟

باردیل تحت البحری اتمی

هوج را بعد از آن بنام «باربی رزمی» یاد نمودند که او در پوسته کنتنرولی غند خود در بوت های کوری بلند و بکس گلابی رنگ ظاهر شد. چهره غیرمعمولی سرباز نو را مژگان انبوه ساختگی و قشر غلیظ روشن وسایل آرایش تکمیل میکرد. هوج به زودی در خط مقدم قرار گرفت — این دختر را به جنگ در عراق روان کردند، جای که او نشان دریافت کرد. به گفته هوج، هم قطارانش که این نشان را ناحق میدانستند، اذیت و آزار واقعی او را آغاز کردند. کار فقط به توهین کردن او محدود باقی نماند: روزی در طعام خانه سربازان بسوی او قطی مشروب گازدار پرتاب کردند که به سر او اصابت کرد. اذیت و آزار او حتی بعد از برکناری از اردو نیز قطع نشد — هم قطاران سابق او این دختر را در شبکه های اجتماعی توهین میکردند.

قصه کاترین هوج — حادثه بسیار جدی جنسی در نیروهای مسلح انگلیس نمی باشد. در ماه اکتوبر سال 2017 عمله تحت البحری اتمی Vigilant انگلیسی که در کشتی باردیل شناور راه اندازی کرده بود، در تمام جهان «شهرت» یافت. ستیوآرت ارمسترانگ کیپتان تحت البحری که برخلاف اساسنامه با افسر انجنیر تامینات تخنیکی بریدمن ریبیکا ادواردس مناسبات جنسی برقرار نموده بود، مفسد عمده شناخته شد. بعداً معلوم شد که چند افسر دیگر نیز در داخل تحت البحری معامله جنسی انجام میدادند.

پنتاگون از نقطه نظر جنجال های جنسی در جهان در مقام اول قرار دارد. سهم زنان در اردوی امریکا به 15% میرسد و همه ساله بیش از پنج هزار زن از آزار و اذیت جنسی شکایت میکنند. پرسروصداترین حادثه مربوط به تجاوز جنسی — قصه سال 2017 با نشر تصاویر نظامیان زن عریان از قطعه پیاده بحری در شبکه های اجتماعی محسوب میشود. برخی از آنها حتی گمان هم نمی کردند که آنها را عکاسی میکنند. جیمس میتیس وزیر دفاع امریکا که حادثه را «عدم موجودیت احترام به کرامت انسانی خوانده بود» مجبور شد از سربازان پیاده بحری مظطرب دفاع نماید. تحقیقات اداری صورت گرفته، ولی راجع به نتائیج آن تا به حال معلومات در دست نمی باشند.

© Photo / David B. Gleasonسیاست دان نظامی: امریکا میخواهد «بخش آسمان» سوریه را تصاحب کند
سیاست دان نظامی: امریکا میخواهد «بخش آسمان» سوریه را تصاحب کند - اسپوتنیک افغانستان
سیاست دان نظامی: امریکا میخواهد «بخش آسمان» سوریه را تصاحب کند

در اوایل فبروری سال 2018 به کانگرس امریکا مواد راجع به آزار و اذیت کتلوی و تجاوزات جنسی در موسسات تعلیمی — ویست پاینت، اکادمی های نیروی هوایی و نیروی بحری — جهت بررسی مواصلت ورزیده است. در ویست پاینت در سال گذشته 50 حادثه مشابه ثبت شده که دو برابر بیشتر، نسبت به سال 2016 می باشند. مساله تخلفات جنسی حتی در سینماتوگرافی نیز منعکس شده است. در سال 1999 فلم «دختر جنرال» به نمایش گذاشته شد که دختر هنرمند در این فلم مورد تجاوز دسته جمعی همصنفان اش قرار گرفته بود.

© Fotolia / trekandphotoچرا خدمت کردن زنان در نیروهای ناتو خطرناک است؟
چرا خدمت کردن زنان در نیروهای ناتو خطرناک است؟ - اسپوتنیک افغانستان
چرا خدمت کردن زنان در نیروهای ناتو خطرناک است؟

تجاوز جنسی در پولیگون

تعداد حوادث آزار و اذیت جنسی جدی در سال 2017 در بوندیسویر نیز ثبت شده است. در سال گذشته در اردوی آلمان 234 مورد تخلفات جنسی ثبت شده که به اندازه 80%، نسبت به سال 2016 بیشتر می باشند. به این ترتیب، در شهرک پفولیندورف، طبق گواهی یکی از افسران، نوآموزان در مرکز مورد آزمایشات عجیب قرار میگرفتند. مربیان دختران و پسران را به لخت شدن مجبور می ساختند و بعداً آنها را به تمرینات توهین آمیز مجبور می ساختند و صحنه ها را در ویدیو فلمبرداری میکردند. در اوایل نوامبر سال گذشته در پولیگون یکی از قطعات مدافعه هوایی بعد از محفل سربازی بریدگی بر دو دختر 18 و 22 ساله تجاوز جنسی نموده بود.

ولی رهبری بوندیسویر وضع را فاجعه بار توصیف نمی کند. در وزارت دفاع آلمان میگویند که تعداد تجاوزات جنسی در اردو طی چند سال تغییر نمی کند. زنان از خبردادن راجع به جنایت هراس ندارند. به عقیده کارشناسان، موج اخیر جنجال های مربوط به تجاوزات جنسی در غرب در این باره نقش زیادی بازی نموده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала