احتمال از سرگیری و موفقیت مذاکرات ارگ و جمعیت

© Photo / ریاست اجراییهاحتمال از سرگیری و موفقیت مذاکرات ارگ و جمعیت
احتمال از سرگیری و موفقیت مذاکرات ارگ و جمعیت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در پی توافق بر سر والی سمنگان میان ارگ و جمعیت، مذاکرات دو طرف از سر گرفته خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، مهدی الدین مهدی عضو هیئت مذاکره کننده جمعیت اسلامی می گوید: پس از تفاهم دو طرف بر سر برکناری عبدالرئوف خدام، والی سمنگان ، مذاکرات میان جمعیت اسلامی و ریاست جمهوری افغانستان از سر گرفته می‌شوند.
تعدیل قانون انتخابات و دادن سهم به احزاب سیاسی در شورای ملی پیش از برگزاری انتخابات سال آینده، توزیع شناس نامه های برقی بر بنیاد قانون توشیح شدۀ سال 1394 و سهم جمعیت در حکومت وحدت ملی از جمله اختلاف‌های باقی‌مانده میان دو طرف است.
وی امروز چهارشنبه با این که هرچند نگفت که دقیقا چه وقت این گفت‎وگو‌ها دوباره آغاز خواهد شد، اما ابراز امیدواری کرد که این بار به نتیجۀ دست یابند.
در دو ماه گذشته، مذاکرات متعددی میان جمعیت اسلامی و ارگ ریاست جمهوری پیرامون دوازده ماده پیشنهادی این حزب جریان داشته، اما علی‌رغم میانجی‌گری امریکا و نمایندگی سازمان ملل میان این دو، هنوز دو طرف در سه مورد به توافق نرسیده‌اند.
عضو شورای جمعیت اسلامی گفت: « متأسفانه حکومت وحدت ملی نه تنها مسئولیت های اصلي اش را انجام نداد، بلکه با روی دست گرفتن آجنداهای انحصارگرایانه و بحران آفرين، باعث شد با گذشت هر روز وضعیت افغانستان بحرانی‌تر شود».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала