جنجال میان حکمتیار و ارغندیوال بر سر یک نام

© Wikipedia / MrPenguin20جنجال میان حکمتیار و ارغندیوال بر سر یک نام
جنجال میان حکمتیار و ارغندیوال بر سر یک نام - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حزب اسلامی ارغندیوال و حکمتیار برسر نام یک نشریه با هم در جنجال استند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام‌وطندار، حزب اسلامی افغانستان به‌ریاست عبدالهادی ارغندیوال، در وزارت عدلیه‌ی افغانستان ثبت است. اما گلبدین حکمیتار نیز زیر عنوان «حزب اسلامی افغانستان» مشغول فعالیت‌های سیاسی می‌باشد.
بر اساس فقره‌ی اول ماده‌ُ یازدهم قانون احزاب سیاسی: «حزب سیاسی می‌تواند بعد از ثبت رسماًْ به فعالیت آغاز کند».
حزب اسلامی آقای ارغندیوال علاوه بر یک ارگان نشراتی، هفته‏نامه‌یی را زیر نام «شهادت» نیز منتشر می‏کند. این در حالی است که ارگان نشراتی حزب اسلامی آقای حکمتیار نیز با نام هفته‌نامه‌ی «شهادت» به نشر می‌رسد.
سیدفضل‌الله مولا لتون، مدیرمسوول هفته‌نامه‌ئی شهادت شاخه‌ئی ارغندیوال می‏گوید که نشریه‌ئی آنان در وزارت اطلاعات و فرهنگ ثبت است هیچ فرد یا نهاد دیگری حق تاسیس نشریه‌ئی به این نام را ندارد. زیرا، «شهادت» نام انحصاری و قانونی ارگان نشراتی حزب اسلامی به‌رهبری اغندیوال است و آن‌ها اعتراض‌نامه‌ُ را نیز به این مناسبت به وزارت اطلاعات و فرهنگ سپرده‌اند.
بر اساس ماده‌ی یازدهم قانون رسانه‌های همگانی، یک نشریه مستلزم داشتن شرایط: «اسم نشريه، آدرس مشخص، ذکر محل چاپ، نام صاحب‌امتياز، اسم مديرمسؤول و تاريخ نشر آن مي‌باشد».
مطابق این ماده، هفته‌نامه‌ئی مربوط به آقای ارغندیوال شرایط مذکور را دارا می‌باشد، در حالی‌که نشریه‌ُ آقای حکمتیار هیچ‌یک از آن شرایط را ندارد.
ارگان نشراتی حزب اسلامی شاخه‌ُ ارغندیوال با کاغذی نسبتن کم‌کیفیت، در چهار صفحه به‌گونه‌ی سیاه و سفید منتشر می‌گردد، اما نشریه‌ی آقای حکمتیار در 8 صفحه، کاغذ باکیفیت و دو صفحه‌ی رنگه در اول و آخر به نشر می‌رسد.
با این حال جعفر راستین، مشاور نشراتی وزرات اطلاعات و فرهنگ، می‏گوید هفته‌نامه‌ی «شهادت» در وزرات اطلاعات و فرهنگ به نام حزب آقای ارغندیوال ثبت است و هیچ رسانه‌ی دیگری زیر این نام حق فعالیت ندارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала