کارشناس بر وضع مربوط به پروازهای هلیکوپترهای ناشناخته شده در افغانستان تبصره نمود

© AFP 2023 / Vasily Maximovکارشناس بر وضع مربوط به پروازهای هلیکوپترهای ناشناخته شده در افغانستان تبصره نمود
کارشناس بر وضع مربوط به پروازهای هلیکوپترهای ناشناخته شده در افغانستان تبصره نمود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرگی لاوروف وزیر خارجه فدراسیون روسیه اعلام داشت، روسیه از ایالات متحده امریکا و ناتو راجع به هلیکوپترهای ناشناخته شده در افغانستان دادن توضیحات انتظار دارد. ایوان کاناوالوف کارشناس نظامی در مصاحبه با رادیو Sputnik اظهار داشت که ایالات متحده امریکا نمی توانند نه دانند که در افغانستان چه میگذرد.

روسیه از ایالات متحده امریکا و ناتو راجع به هلیکوپترهای ناشناخته شده در مناطق تحت کنترول افراد مسلح در افغانستان دادن توضیحات انتظار دارد. این مطلب را سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه اعلام داشت.

لاوروف در کنفرانس مطبوعاتی بعد از مذاکرات باخواجه محمد آصف همتای پاکستانی خود اعلام داشت:« ما مانند گذشته از همکاران امریکایی خود به سوالات که بارها به آدرس آنها مطرح شده، سوالات که عمده تاً بر اساس اعلامیه های که رهبران برخی ولایات افغانستان در محضر عام، راجع به این که هلیکوپترهای ناشناخته شده، به احتمال زیاد، هلیکوپترهای که نیروهای ناتو به شکل از اشکال به آنها ارتباط دارند، پروازهای را در آن مناطق انجام میدهند، جای که جنگجویان مستقرند، ایراد نموده و علل پروازهای این هلیکوپترها را تا به حال به ما هیچکس توضیح کرده نمی تواند و بصورت کل از دادن پاسخ به این سوالات قانونمند شانه خالی میکنند».

وزیر خارجه روسیه افزود:«به این ترتیب، ما را آنچه که در افغانستان میگذرد، بسیار نگران می سازد، ما را توسعه نفوذ «دولت اسلامی» (داعش — سازمان ممهنوع در فدراسیون روسیه — تبصره مدیریت مسوول) بسیار نگران می سازد».

ایوان کاناوالوف مدیر مرکز اوضاع و احوال استراتیژیک از طریق امواج رادیو Sputnik اظهار داشت که نظامیان امریکایی نمی توانند نه دانند که در مناطق که در آنها افراد مسلح مستقرند، چه میگذرد — و برعلاوه این آنها نمی توانند نه دانند که هلیکوپترهای «ناشناخته شده» برای چه به آنجا پرواز میکنند.

ایوان کاناوالوف عقیده دارد:«این هلیکوپترها در آن نواحی ظاهر میشوند که بصورت ضعیف کنترول میشوند. جالب ترین موضوع اینست که جانب امریکا افشا نمی کند که این چگونه هلیکوپترها می باشند — این تصریح نمی شود. این بیانگر آنست که جانب امریکا میخواهد اوضاع در افغانستان را برای واردآوردن فشار بر روسیه استفاده کند. توضیح دیگری انچه که رخ میدهد، وجود داشته نمی تواند».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала