چای میوه ای برای سلامتی خطرناک است

CC0 / / چای میوه ای برای سلامتی خطرناک است
چای میوه ای برای سلامتی خطرناک است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان می گویند، نوشیدنی های اسیدی مانند چای میوه ای و آب طعم دهنده می تواند دندان ها و مینای دندان را از بین ببرد.

Чашка чая - اسپوتنیک افغانستان
نوشیدن چای داغ سرطان مری را افزایش می دهد
به گزارش اسپوتنیک، مجله British Dental Journal  نوشت: محققان کالج سلطنتی لندن، پس ازمطالعه، تجزیه و تحلیل روی 300 نفر مبتلا به بیماری دندان  دریافتند، که استفاده از این نوشیدنی ها در طی وعده های غذایی باعث افزایش خطر فرسایش دندان توسط تیزاب این نوشیدنی ها می شود.

به گفته محققان، آبمیوه، چای، نوشیدنی های رژیمی و نوشیدنی های با مقدار زیادی قند باعث سایش دندان می شوند، به خصوص اگر آنها را به آرامی بخورید یا آنها را در دهان خود نگه دارید. دانشمندان اطمینان می دهند افرادی که دو بار در روز میان وعده های غذایی یک تکه لیمو مصرف می کنند، 11 برابر بیشتر در معرض فرسایش دندان های متوسط ​​و شدید قرار دارند. اما اگر نوشیدنی در طول وعده غذایی مصرف شود، خطر به نصف کاهش می یابد.

این دانشمندان می گویند: اگر شما در ناهار یک سیب می خورید، پس در هنگام غذای شب کوشش نکنید چیزی ترش بخورید. اگر در شب یک پیاله شراب می نوشید، پس در صبح چای سبز ننوشید.

 دکتر سیرز اوتول نویسنده اصلی این تحقیق  توصیه می کند، که تنها نوشیدنی ها و تنقلات را در رژیم غذایی خود کم کنید. علاوه بر این، کارشناسان توصیه می کنند که نوشیدنی های مضر را از طریق یک لوله مصرف کنند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала