تهدید شکل گیری دوباره داعش در سوریه

© AP Photo / Maya Alleruzzoتهدید شکل گیری دوباره داعش در سوریه
تهدید شکل گیری دوباره داعش در سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقام ارشد امریکایی گفت، که بازداشت جمعی شبه نظامیان گروه تروریستی داعش می تواند به احیای دوباره این سازمان تروریستی منجر شود.

هشدار اردوغان به امریکا / تئاتر داعش در سوریه را متوقف کنید - اسپوتنیک افغانستان
هشدار اردوغان به امریکا / تئاتر "داعش" در سوریه را متوقف کنید
به گزارش اسپوتنیک به نقل از CNN، یک مقام ارشد امریکایی که نخواست نامش فاش شود، گفته است، زمانی که ابوبکر البغدادی رهبر گروه تروریستی داعش در سال 2004 بازداشت و به یکی از بزرگترین اردوگاه های امریکا انتقال داده شد، او به ایجاد شبکه تروریستی و استخدام بازداشت شدگان آغاز کرد، اما ایالات متحده امریکا این را متوجه نشد و در زمانش واکنش نشان نداد. اکنون مان نباید این اشتباه را دوباره انجام دهیم.

بر اساس این داده سی ان ان، زندانیان شبه نظامیان داعش که شمار شان به هزاران تن می رسد، در اردوگاه نیروهای دموکراتیک سوریه نگهداری می شوند و بیشتر آنها شهروندان سوریه و در میان آنها نزدیک به 500 تن از 40 کشور خارجی نیز وجود دارد. علاوه بر این، 5 جنگجوی داعش از این زندان موفق به فرار شدند، که نشان دهنده مشکلات امنیتی در این زندان را نشان می دهد.

او گفت: پنتاگون و وزارت امور خارجه امریکا در تلاش ایجاد یک طرح برای فرستادن تروریست های خارجی به کشورهای شان می باشند، اما با این حال برخی از کشورها با استفاده از زمینه های رسمی و قانونی مخالفت می کنند.

یادآوری می کنیم، که به تاریخ 23 فیبروری ائتلاف ضد تروریستی بین المللی به رهبری ایالات متحده امریکا گزارشی را از شمار کشته شدگان و آزاد شدگان افراد ملکی در عراق و سوریه به نشر رساند. همچنین در کنار آمار کشته و آزاد شدگان افراد ملکی در عراق و سوریه، شرح کوتاهی درباره زندانیان داعش نیز آمده بود. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала