غنی: افغان بودیم، افغان هستیم و افغان خواهیم ماند

© AP Photo / Massoud Hossainiغنی: افغان بودیم، افغان هستیم و افغان خواهیم ماند
غنی: افغان بودیم، افغان هستیم و افغان خواهیم ماند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در پی جنجال‌ها بر سر درج کلمه افغان در قانون ثبت احوال نفوس و تذکره‌های برقی، رییس جمهور غنی امروز گفت: ما افغان بودیم، افغان هستیم و تا ابد افغان خواهیم ماند.

به گزارش اسپوتنیک،به نقل از رسانه های کابل، محمد اشرف غنی در مراسم افتتاح توزیع سند ملکیت ساحات غیر رسمی شهری هرات گفت: "سال‌ها برای حفاظت از منافع ملی خود قربانی داده‎ایم، ما افغان بودیم، افغان هستیم و افغان باقی خواهیم ماند."
رییس جمهور غنی هرچند به گونه مستقیم در مورد تذکره‌های برقی اشاره نکرد، اما گفت که ما خواهان حاکمیت قانون هستیم و باید همه به قانون احترام بگذارند. این اظهارات غنی امروز درحالی مطرح شد که ذکر کلمه افغان در تذکره‌های برقی جنجال‌های زیادی را در کشور به دنبال داشته است. توزیع تذکره برقی بخاطر این مواد جنجالی از چند سال به این طرف به تعویق افتاده است.
ائتلاف برای نجات افغانستان، هفته گذشته طی یک نشست خبری اعلام کرد که توزیع تذکره‌های برقی بدون توافق همگانی و اجماع ملی، باعث تنش خواهد شد و حکومت باید از اقدامات یکجانبه خودداری کند.
از سویی هم، برخی از احزاب سیاسی در کشور هشدار داده‌اند، اگر حکومت توزیع تذکره‌های برقی را به تأخیر نیندازد، اعتراضات مدنی گسترده‎ای را در سراسر کشور راه‌اندازی می‌کند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала