حذف رهبران شمال با هدف جا به جایی گروه های تروریستی

© Photo / youtubeحذف رهبران شمال با هدف جا به جایی گروه های تروریستی
حذف رهبران شمال با هدف جا به جایی گروه های تروریستی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده پارلمان از ولایت بلخ گفت، جا به جایی تروریست ها در شمال افغانستان برای هدف های بلند مدت منطقه ای است.

هشدار جدید از عطا محمد نور / گفتگو نتیجه نداد راه دیگری پیش خواهیم گرفت - اسپوتنیک افغانستان
هشدار جدید از عطا محمد نور / گفتگو نتیجه نداد راه دیگری پیش خواهیم گرفت
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، فرهاد عظیمی نماینده پارلمان افغانستان از ولایت بلخ گفت، جابه جایی تروریست‌ها در شمال افغانستان برای اهداف بلند مدت منطقه‌ای است و تلاش برای حذف رهبران شمال این کشور نیز به همین منظور صورت می‌گیرد، چرا که این افراد در راس ولایت‌های شمالی افغانستان قرار دارند و مانع بزرگی در برابر استقرار تروریست‌ها به مشار می روند.

عظیمی اظهار داشت: شمار اندکی در ارگ ریاست جمهوری افغانستان در برنامه جا به جایی  تروریست‌ها در شمال افغانستان نقش دارند.

نماینده پارلمان افغانستان افزود: قدرت در ارگ ریاست جمهوری افغانستان متمرکز شده است و در انحصار افراد اندکی قرار گرفته که سیاست‌های قوم گرایانه را دنبال می‌کنند.

وی اظهار داشت: به دلیل سیاست‌های قومی برخی از والی‌ها و مقامات ولایتی برکنار می‌شوند و ارگ ریاست جمهوری افغانستان نیز توافقنامه حکومت وحدت ملی را نادیده می‌گیرد.

عظیمی تاکید کرد، که تصمیم یکجانبه برای توزیع شناسنامه‌های الکترونیکی نیز سبب تشدید بحران در این کشور شده است و اجماعی درباره محتوای این شناسنامه‌ها بین مردم افغانستان وجود ندارد.

نماینده مردم بلخ در ادامه افزود، حزب جمعیت اسلامی در برابر تصمیمات دولت افغانستان مقاومت نمی‌کند، بلکه از دولت افغانستان می‌خواهد تا با در نظر داشتن مواد توافقنامه حکومت وحدت ملی تصمیم بگیرد.

وی خاطرنشان کرد مذاکرات حزب جمعیت اسلامی با دولت افغانستان ادامه دارد و پیشنهادات خود را درباره رهبری ولایت بلخ نیز ارائه کرده است.

یادآوری می کنیم، محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان، عطا محمد نور والی بلخ را از سمتش برکنار و به جایش انجنیر داوود را به حیث والی بلخ منظور کرد، که والی بلخ با این فرمان رئیس جمهور مخالفت و شرط های را برای کنار رفتن از این سمت مطرح نمود. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала