ساخت مرکز نظامی ترکمنستان در نزدیکی مرز افغانستان

© Fotolia / michaklootwijkساخت مرکز نظامی ترکمنستان در نزدیکی مرز افغانستان
ساخت مرکز نظامی ترکمنستان در نزدیکی مرز افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
با حضور رئیس جمهور ترکمنستان و اعضای ارشد شورای امنیت ملی این کشور در مراسمی ساختمان و تاسیسات پاسگاه مرزی جدید در جنوب ترکمنستان نزدیک به مرز افغانستان به بهره برداری رسید.

در ترکمنستان موترهای سیاه ممنوع اعلام شد - اسپوتنیک افغانستان
در ترکمنستان موترهای سیاه ممنوع اعلام شد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلس، قربانقلی بردی‎محمداف رئیس جمهور ترکمنستان از بخش‌های مختلف این مجتمع مرزبانی و نیز تجهیزات جدید نظامی به خصوص سلاح های سبک و سنگین، ماشین آلات، بالگرد و  هواپیماهای بدون سرنشین نسل جدید، سامانه ارتباطی و مخابرات، سامانه ردیابی و دیده بانی مرزی بازدید کرد.

مرکز جدید مرزبانی سرحدآباد در نزدیکی شهر سرحدآباد (کوشکا) در نزدیکی مرز مشترک با افغانستان در جنوب ترکمنستان احداث شده و با پیشرفته‌ترین تجهیزات مرزبانی، تجهیزات، نظامی و رفاهی مجهز شده است.

براساس این گزارش، این مجموعه مرزبانی به پیشرفته‌‏ترین تجهیزات و امکانات مربوط به مرزبانی از جمله برج دیده‌بانی، پارکینگ موتر، ماشین‏‌آلات مرزبانی، انبار مواد غذایی، کتابخانه، آذوقه مهمات، سالن تمرینات تیراندازی و بخش نگهداری از اسب و سگ‌های ویژه مرزبانی و همچنین مجتمع مسکونی خانواده افسران مرزبان مجهز می‌باشد.

از سوی دیگر، ترکمنستان در سال‏‌های اخیر برای تأمین امنیت خود مجموعه اقدامات متنوعی را به مرحله اجرا گذاشته و در این میان برخی از اقدامات در راستای تقویت کلی بنیه نظامی و مرزبانی این کشور بوده ‏است.

یادآوری می کنیم، که افغانستان با ترکمنستان 744 کیلومتر مرز مشترک دارد. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала