سلام زندگی؛ آغاز خدمات صحی آنلاین در افغانستان

© AP Photo / David Dupreyسلام زندگی؛ آغاز خدمات صحی آنلاین در افغانستان
سلام زندگی؛ آغاز خدمات صحی آنلاین در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نرم افزار ارائه خدمات صحی آنلاین زیر نام "سلام زندگی" که از سوی شرکت آریا میدیکا ساخته شده است صبح امروز دوشنبه (7 حوت) طی مراسمی در کابل رسماً راه اندازی شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل خبرگزاری جمهور، وزارت صحت عامه کشور نرم افزاری را تحت نام "سلام زنده گی" به منظور عرضۀ خدمات صحی در کشور به گونه آنلاين فعال ساخته است.

نرم افزار ارائه خدمات صحی آنلاین زیر نام "سلام زندگی" که از سوی شرکت آریا میدیکا ساخته شده است صبح امروز دوشنبه (7 حوت) طی مراسمی در کابل رسماً راه اندازی شد.

داکتر فیروزالدین فیروز، وزير صحت عامه جمهوری اسلامی افغانستان می‌گويد كه شهروندان کشور با اين نرم افزار، می‌توانند با تمامی مراکز خدمات صحی به گونۀ مستقيم از طریق انترنت ارتباط برقرار سازند و هزينه، مراقبت‌ها و مشوره‌های صحی را دريافت كنند.

رئیس جمهور غنی: خدمات صحی سکتور خصوصی باید معیاری شود - اسپوتنیک افغانستان
رئیس جمهور غنی: خدمات صحی سکتور خصوصی باید معیاری شود

وی گفت که این نرم افزار هم اکنون در دو شفاخانه شیخ زاهد و صحت طفل شهر کابل راه اندازی شده و به زودی در سایر شفاخانه ها نیز فعال خواهد شد.
آقای فیروز همچنان با اشاره به روند عادی ارائه خدمات صحی در کابل و ولایات بیان داشت که ارائه این خدمات با کاهش چشمگیر بودجه انکشافی این وزارت به پائین ترین حد خود رسیده است.
وی گفت که درسال جدید مالی بودجه انکشافی این وزارت حدود صد میلیون دالر کاهش داشته که این مساله روند عادی ارائه خدمات صحی از طریق شفاخانه ها در تمام ولایات به ویژه مرکز را به شدت آسیب زده است.
جارالله منصوری، رئیس شرکت آریا میدیکال در مراسم راه اندازی این آپلکیشن/نرم افزار بیان داشت که برنامه انترنتی سلام زندگی به منظور تسهیل خدمات صحی در افغانستان و معیاری ساختن سکتور صحت کشور برای اولین بار از سوی این شرکت ایجاد شده است.
وی گفت که این نرم افزار برای کارکنان سکتورصحی، متخصصین و مریضان قابلیت می‌دهد که اطلاعات مورد نیازشان را به صورت آنلاین در این برنامه ثبت نموده و در تمام نقاط کشور قابل دسترس بسازند.
آقای منصوری، بلند بردن آگاهی مردم، نهادینه سازی فرهنگ مراقبت از مریضان، ایجاد زمینه رقابت سالم میان مراکز صحی، گسترش سیستم الکترونیکی ، تسهیل دسترسی مراجعین به اطلاعات سکتور صحی وغیره را از امتیازاتی خواند که این نرم افزار به کارکنان و دست‌اندرکاران سکتورصحی ارائه خواهد کرد.
وی خاطر نشان ساخت که اپلکیشین/نرم افزار سلام زندگی که از طریق موبایل و ویب‌سایت قابل دسترس است برای مراکز صحی دولتی بدون هزینه و به مراکز خصوصی با پرداخت هزینه قابل استفاده خواهد بود.

از سویی هم، وزير صحت عامه می‌گويد كه شفاخانه های كابل با زيرساخت های قديم و برای يك ميليون جمعيت كابل در گذشته ها ساخته شده اند و اكنون علاوه بر پنج ميليون جمعيت كنونی، بيماران زيادی از ولايت ها نیز به پايتخت می آیند و پرستاران و داکتران شفاخانه های پايتخت با كار اضافی بسيار و با معاش كم با فشار بسيار كار می‌كنند که این مورد سبب نا خوشنودی شهروندان نيز گرديده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала