امریکا: طالبان تا هنوز هم چانس مذاکره را دارند

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaامریکا: طالبان تا هنوز هم چانس مذاکره را دارند
امریکا: طالبان تا هنوز هم چانس مذاکره را دارند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون وزارت خارجه امریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی گفته است که طالبان تا هنوز هم فرصت مذاکره با ما را دارند و این گروه باید دست از خشونت بر دارد.

به گزارش اسپوتنیک، آلیس ویلز معاون وزارت خارجه امریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی، همچنان اظهار داشته که طالبان هنوز آماده گفتگوهای صلح نشده و ایالات متحده امریکا دروازه مذاکره با این گروه را نبسته است.
با این حال، حکومت افغانستان نقش پاکستان در مبارزه با هراس افگنی را بیشتر برجسته میداند.
دواخان مینه پال، معاون سخنگوی رییس جمهور در این مورد تصریح کرد: "امیدواری حکومت افغانستان این است که همه کشورها به ویژه پاکستان با این تهدیدات مبارزه کند و در پیکار با تروریزم همکار بماند."
این در حالیست که قرار است در روزهای نزدیک نشستی به میزبانی ازبکستان، همسایه شمالی افغانستان، با اشتراک قدرت های بزرگ و بازیگران کلیدی در روند صلح افغانستان با محوریت گفتگوهای صلح برگزار شود.
شکیب مستغنی، سخنگوی وزارت خارجه کشور اما تاکید دارد تا از این نشست برای شدت بخشیدن فشارها بر حاملیان هراس افگنان استفاده شود.
پس از اوج گیری حملات هراس افگنانه در کابل دونالد ترمپ رییس جمهور امریکا ماه گذشته تاکید ورزید که گروه تندرو طالبان دست به کشتار غیر نظامیان میزنند و مذاکره با این گروه را رد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала