علت عرق کردن زیاد بدن انسان معلوم شد

© Sputnik / Vladimir Sergeevعلت عرق کردن زیاد بدن انسان معلوم شد
علت عرق کردن زیاد بدن انسان معلوم شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عرق کردن زیاد به طور مستقیم با میزان سوخت و ساز بدن در ارتباط است که میخواهد چیزی به ما بگوید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا ، علت عرق کردن زیاد یک نشانه سمت بدن است اگر زیاد شما عرق می‌کنید باید این مسئله را دنبال کرده و دلیل اصلی آن را پیدا کنید، زیرا میزان تعریق بدن به طوری مستقیم با میزان سوخت و ساز بدن در ارتباط بوده و عرق کردن می‌تواند در مورد وضعیت سلامتی شما نشانه های داشته باشد.

افت قند خون
اگر در محیطی با درجه حرارت عادی و متوسط حضور دارید، اما همچنان به شدت عرق می‌کنید ممکن است افت شکر خون مقصر اصلی این شرایط باشد.

تعریق نشانه ُ از افت شکر خون خفیف، زمانی که شکر خون به زیر 70 میلی‌گرم در هر دسی لیتر رسیده است، باشد، وقتی‌که شکر خون افت می‌کند، تعریق بیشتر مواقع در پشت گردن و خط مو صورت می‌گیرد.

به این شرایط هنگام شب باید توجه داشته باشید زیرا شخص ممکن است در خواب به شدت عرق کند و متوجه آن نباشد که این شرایط به نام هیپوگلیسمی شبانه نیز شناخته می‌شود.

نیاز به سدیم بیشتر
اینکه عرق مقادیری نمک را در خود دارد سبب می‌شود که ما با از دست دادن آن به سدیم بیشتری احتیاج داشته باشیم.

در مواقعی که عرق کردن سبب ایجاد سوزش چشم‌ها، خراشیدگی‌ها یا زخم های موجود بر روی سطح پوست شود، احساس بدی را روی پوست بدن‌تان به وجود آورد در این صورت شما به مصرف بیشتر سدیم احتیاج دارید.

استرس و یا نگرانی
استرس، عصبانیت و خجالت می‌تواند دلیلی برای عرق کردن باشد فشار روحی باعث فعالیت غدد عرق در کف دست‌ها و پاها می‌شود،به این دلیل است که هنگام عصبی بودن، دست‌ها می‌لرزند.

مبارزه با یک بیماری
زمانی که مریض می‌شوید یا مبتلا به یک بیماری هستید، بدن برای مبارزه با عفونت‌هایی که بدان راه یافته، شروع به مبارزه می‌کند که یکی از نتایج این مبارزه تعریق است.

عوارض جانبی برخی داروها
تعریق یکی از عوارض جانبی داروها از جمله: داروهای ضد افسردگی، داروهای غیراستروئیدی ضد التهاب، داروهای فشار خون، داروهای سرطان و برخی داروهای دیابت است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала