پاکستان درج لست کشور حامی تروریزم نگردید

© www.pakistan.mid.ruبیرق پاکستان
بیرق پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حمایت عربستان، ترکیه و چین باعث شد تا نام پاکستان در فهرست کشورهای حامی تروریسم قرار نگیرد.

بر خلاف گزارش های نشر شده در مورد قرار دادن نام پاکستان در فهرست کشورهای حامی تروریزم، حمایت کشورهای چین، عربستان و ترکیه سبب شد تا گروه ویژه تحریم مالی از تصمیم خود در این زمینه صرف نظر کند.

اسپوتنیک به نقل از اطلس، امریکا و انگلستان سعی داشتند نام پاکستان را به کشورهای حامی تروریزم اضافه کنند، اما حمایت چین، عربستان و ترکیه سبب شد تا گروه ویژه اقدام مالی از تصمیم خود در این زمینه صرف نظر کند.

مقامات پاکستانی می گویند که پاکستان متعهد شد اقدامات بیشتری برای جلوگیری از کمک مالی به تروریست‌ها انجام دهد و سه ماه به  این کشور مهلت داده شد تا نشان دهد در مبارزه با تروریزم جدی است. بنابراین نام این کشور در فهرست کشورهای حامی تروریزم قرار نگرفت.

پیش از این گروه ویژه اقدام مالی یا FATF که مقر آن درپاریس است پس از یک هفته مشوره ها سرانجام تصمیم گرفت نام پاکستان را به فهرست کشورهای حامیان مالی تروریزم اضافه کند.

احسن اقبال وزیر داخله پاکستان در این زمینه گفت: عملکرد اسلام‌آباد در زمینه مبارزه با تروریزم از بقیه کشورها بهتر بود اما به شدت از جانب امریکا تحت فشار هستیم.

به گزارش داون، سرانجام به پاکستان سه ماه مهلت داده شد که نشان دهد در مبارزه با تروریزم جدی است.

از سال 2012 تا سال 2015 نام پاکستان در لیست کشورهای حامی تروریزم قرار داشت اما بعدها بر اثر اقدامات این کشور در مبارزه با تروریست‌ها نام این کشور از این لیست سیاه حذف شد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала