دانشمندان: موجودات فرازمینی در سیاره مشتری از تشعشع تغذیه می‌کنند

© Flickr / Bill Lileدانشمندان: موجودات فرازمینی در سیاره مشتری از تشعشع تغذیه می‌کنند
دانشمندان: موجودات فرازمینی در سیاره مشتری از تشعشع تغذیه می‌کنند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان دانشگاه سائو پائولو و لابراتوار نور سنکروترون در برازیل گفته اند که در یکی از قمر های سیاره مشتری باکتری‌هایی وجود دارند که از تابش (تشعشع) تغذیه می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه علمی Science Alert، در اروپا (یکی از دو ماه های سیاره مشتری) عناصر رادیواکتیو وجود دارند که میکروارگانیسم‌‎های مشابه به میکروارگانیسم‌های زمینی تحت نام Desulforudis audaxviator از آنها به عنوان منبع انرژی استفاده می‌کنند.

انتشار تصویر ابرهای مرموز در سطح مشتری + عکس - اسپوتنیک افغانستان
انتشار تصویر ابرهای مرموز در سطح مشتری + عکس

باکتری‌های بی‌هوازی D.audaxviator  در اکوسیستم‌های آبی جداگانه در عمق 1.5 تا 3 کیلومتر زندگی می‌کنند. آنها جدا از سایر ارگانیسم‌ها زندگی می‌کنند و به نور آفتاب نیاز ندارند. منبع انرژی این باکتری‌ها بقایای سولفات و هایدروجن که در نتیجه تجزیه مالیکول‌های آب به دلیل فروپاشی اورانیوم، توریم و پتاسیم ایزوتوپ رادیواکتیو، حاصل می‌شوند، می‌باشد.

به باور دانشمندان، زندگی در قمر اروپا مشروط به سه مورد: وجود آب، درجه حرارت بالا و وجود عناصر کیمیاوی لازم برای حفظ سوخت و ساز بدن، می‌باشد. براساس اطلاعات امروزی، دو مورد نخست در قمر سیاره مشتری وجود دارند. اما دانشمندان تا هنوز نمی‌دانند که کدام مواد در آبهای قمر مشتری حل شده اند.

نتایج تحقیقات دانشمندان نشان داده اند که به احتمال زیاد در قمر اروپا و انسلادوس مواد رادیواکتیو وجود دارند، و تعداد آنها برای حفظ حیات ارگانیسم‌های مشابه به D.audaxviator کافی می‌باشد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала