داعش به جوزجانی ها: خانه های تان را رها و دروازه های آنها را باز بگذارید

© Sputnik / J.Kargarداعش به جوزجانی ها: خانه های تان را رها و دروازه های آنها را باز بگذارید
داعش به جوزجانی ها: خانه های تان را رها و دروازه های آنها را باز بگذارید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
داعش باشندگان دو روستای ولسوالی درزاب ولایت جوزجان را مجبور به کوچ کرد.

محاصرۀ ولسوالی درزاب جوزجان توسط هراس‌افگنان داعش - اسپوتنیک افغانستان
محاصرۀ ولسوالی درزاب جوزجان توسط هراس‌افگنان داعش
به گزارش اسپوتینک به نقل از سلام وطندار، داعش باشند‌گان روستاهای مغل و اولادِ ولسوالی درزابِ جوزجان را مجبور به کوچ کرده و گفته است، که درِوازه خانه‌های‌شان را باز بگذارند.

بی‌جاشدگان این روستاها که اکنون در شهر جوزجان به سر می‌برند، می‌گویند ،که داعش آنان را مجبور به ترک مناطق‌شان کرده و هشدار داده است که در صورت بازگشت کشته خواهند شد و احتمالن این دستور به خاطری بوده که نیروهای داعش از خانه‌ها به عنوان سنگر در برابر نیروهای امنیتی استفاده کنند.

این بی‌جاشدگان هم‌چنان می‌گویند، که شماری از غیرنظامیان در نتیجه‌ی گلاویزی با نیروهای داعش کشته و زخمی شده‌اند، اما نیروهای این گروه اجازه‌ی انتقال اجساد و زخمی‌ها را نمی‌دهند.

در همین حال،امان‌الله سرپرست فرماندهی پولیس ولسوالی درزاب گفت، شمار بی‌جاشدگان را 400 خانواده عنوان می‌کند. سرپرست فرماندهی پولیس درزاب خاطرنشان می‌کند، که داعش ضمن دستور بازنگه‌داشتن دروازه خانه‌ها هشدار داده است، «خانواده‌هایی که سگ نگه‌داری می‌کنند، حیوانات‌شان را با خود ببرند».

 امان‌الله تأکید می‌کند که وضعیت خانواده‌های بی‌جاشده «نگران‌کننده» است و هر روز به شمار این خانواده‌ها افزوده می‌شود.

یادآوری می کنیم، که درزاب جوزجان از مدتی به این‌سو شاهد فعالیت‌های شدید داعش است و اخیرن نیروهای امنیتی عملیاتی را در این ولسوالی راه‌اندازی کردند و هم‌اکنون نبرد سختی میان دو طرف در مناطقی از ولسوالی‌های جوزجان جریان دارد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала