غنی: وزیر انرژی و آب «بسیار ضعیف» عمل می‌کند

© REUTERS / Mohammad Ismailغنی: وزیر انرژی و آب «بسیار ضعیف» عمل می‌کند
غنی: وزیر انرژی و آب «بسیار ضعیف» عمل می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در پی انتقادات وزیر انرژی از برخورد دوگانۀ حکومت، یک نمایندۀ هرات در مجلس نمایندگان می‌گوید که آقای غنی در حاشیۀ گشایش تاپی به آنان گفته است که وزیر انرژی و آب «بسیار ضعیف عمل می‌کند.»

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرنامه نذیراحمد حنیفی نمایندۀ هرات در پارلمان افغانستان می‌گوید که رییس جمهور غنی از کارکردهای وزیر انرژی و آب راضی نیست. آقای حنیفی گفته است: «رییس جمهور در جلسه‌یی که با ما در هرات داشت گفت که آقای عثمانی بسیار در کارکردهایش ضعیف عمل می‌کند.»

وزیر انرژی و آب افغانستان چند روز پیش مدعی شد که ریاست جمهوری افغانستان مانع حضورش در افتتاح پروژۀ تاپی شده بود.

به گفتۀ وی قراردادهای مربوط به این وزارت از سوی نهادهای دیگر به امضا می‌رسد. از در کنار ممانعت از حضور وی در افتتاح پروژۀ تاپی، از پروژه برق تاپ ۵۰۰ کیلوولت، پروژه غضنفر گروپ، پروژه تولید برق از گاز در شمال افغانستان، و مواد دیگری یاد کرد و گفت: «تا من به یک سفر رفتم و معینم آن را امضا کرد. مهم نیست که این پروژه‌ها را من امضا کنم. مهم این است که این‌ها با تاخیر مواجه نشود، مثلاً دولت منتظر بماند که من به‌جای بروم و صلاحیت خود را به کسی دیگر بدهم تا او قرارداد را امضا کند.»

فرهاد مجیدی نمایندۀ هرات در مجلس می‌گوید: «نگاهی که ارگ به وزارت انرژی و آب افغانستان دارد، یک نگاه پر از تعصب است. من صحبت‌های که با آقای عثمانی داشتم، آنان می‌گویند که هر طرح و پلان مفید توسعه‌ای که از طرف این وزارت به حکومت پیشکش می‌شود، طرح آنان از طرف ارگ هیچ مطالعه نمی‌شود و نادیده گرفته می‌شود. اگر این نگاه حکومت تغییر نکند، وزیر انرژی تنها در حد یک وزارت نیست، او از هرات است و مردم هرات هم مثل بلخ که امروز در برابر ارگ موضع گرفته، به حمایت او ایستاد خواهند شد.»

شکیبا‌ هاشمی، نماینده دیگر مجلس افغانستان می‌گوید که وضعیت به‌گونه‌یی شده است که یک وزیر در یک نشست خبری ظاهر می‌شود و از حکومت شکایت می‌کند: «این نشان‌گر این است که تعبیض‌های قومی، سمتی و حزبی در افغانستان به اوج خود رسیده است. جدایی که بین مردم افغانستان امروز افتاده دلیل‌اش همین تعصبات قومی است. نگرانی جدی این است که این تعصبات، افغانستان را به یک پرتگاه و سقوط نبرد.»

اما دواخان مینه‌پال معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان می‌گوید که همه‌ی اعضای کابینه‌ی افغانستان در تمام جلسه‌ها دعوت می‌شوند و هیچ قراردادی که مربوط یک وزارت باشد، توسط وزارت یا اداره دیگر به امضا نرسیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала