اعلامیه طالبان: آماده مذاکره با امریکا هستیم

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaاعلامیه طالبان: آماده مذاکره با امریکا هستیم
اعلامیه طالبان: آماده مذاکره با امریکا هستیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه طالبان آمادگی خود برای آغاز مذاکرات صلح با امریکا را اعلام کرده و گفته که برای حل صلح آمیز وضعیت در افغانستان باید با دفتر سیاسی این گروه گفتگوهای رو در رو صورت گیرد.

به گزارش اسپوتنیک، گروه طالبان در پیامی با اشاره به جنگ 17 سال گذشته در افغانستان تاکید کرده اند که مشکل افغانستان راه حل نظامی ندارد.

گروه طالبان تاکید کرده که باید ایالات متحده امریکا به جای استراتیژی جنگ، بر استراتیژی صلح تمرکز کند.

این اعلامیه در واکنش به اظهارات اخیر الیس ویلز معین وزارت خارجه ایالات متحده امریکا صادر شده است که گفته بود درب مذاکرات صلح به روی طالبان باز است. وی گفته بود:"مهم ترین پیام ما برای طالبان این است که دروازۀ مذاکرات صلح باز است… آنعده طالبانی که آماده دست برداشتن از خشونت و قطع رابطه با دهشت افگنان و متابعت از قانون اساسی افغانستان اند، می‌توانند در مذاکرات صلح شرکت کنند".

این گفته‌ها در حالی مطرح شد که پیش از این دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا با اشاره به حملات اخیر تروریستی گروه طالبان در افغانستان گفته بود که با طالبان صلح نخواهد شد.

در همین حال حکومت افغانستان نیز پس از حملات خونین در کابل تاکید کرد که پس از این صلح را در میدان های نبرد به دست خواهد آورد.

اما کم‌تر از سه هفته از این موضع گیری، رییس جمهوری امریکا و حکومت افغانستان، هر دو از موضع شان عقب نشینی کرده و بر گفتگوهای صلح با طالبان تاکید کردند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала