فقط محبوبیت نام محمد هیچ چیزی را ثابت نمی سازد!

© AFP 2023 / Mohamad Abd Abazidفقط محبوبیت نام محمد هیچ چیزی را ثابت نمی سازد!
فقط محبوبیت نام محمد هیچ چیزی را ثابت نمی سازد! - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تیل-ریمیر شتولدت (Till-Reimer Stoldt) در روزنامه «Die Welt» آلمان می نویسد، اگر تمام طرق نوشتن نام ها را برشمرد، پس نام محمد در راین – ویستفال به نوزادان، نسبت به گذشته، اکثراً داده میشود. جروبحث ها روی این موضوع باید پیوسته – به خاطر پیشبرده شوند که حزب «الترناتیف برای جرمنی» جهت داغ نگهداشتن آن تلاش می ورزد.

در لندن نام محمد — طی چندین سال برای اطفال بسیار مروج شمرده میشود. در بروکسل نیز وضع مشابه وجود دارد. ولی در ویانا نام محمد در اوایل سال 2018 به مقام سوم پیشرفت نموده است. در راین شمالی — ویستفال وضع طوری دیگر است. احتمالاً در اینجا این نام هیچگونه نقش بازی نمی کند — در این باره در دفتر مطبوعاتی شهر در ماه جنوری خبر دادند. در راین و رور اصلاً نام های، مانند بن، الیاس و نوح بیشتر مروج اند، در حال که محمد در هیچ جا در ده مقام اول قرار نگرفته است.

آیا نام پیامبر اسلام در راین شمالی — ویستفال — نادر است؟ در اینجا یک سوم تمام شاگردان مکاتب ریشه مهاجر دارند. در برخی شهرهای منطقه اکثریت اطفال در موسسات ماقبل تعلیمی اجداد مهاجر دارند. در عین حال در خانواده عنعنوی مسلمان معمولاً یکی از پسران را به افتخار پیامبر اسلام می نامند.

چنین وضع نام محمد در احصائیه اسامی نگران کننده است. ولی توضیح این امر وجود دارد. این نام در احصائیه سرزمین راین شمالی — ویستفال منعکس نمی شود، به خاطریکه طرق کثیر نوشتن آن در معلومات محلی جمع نمی شوند. ولی نام محمد در بروکسل و لندن فقط بعد از آن به مقام اول برآمد، وقتیکه حد اقل هفت طریق نوشتن آن جمع نمودند. سوال فقط اینست که آیا لازم است که شعبات محلی راجستر شمارش نام محمد را در تمام انواع نوشتن آن جمع نمایند؟

آری، آنها باید این کار را انجام دهند. از نقطه نظر میتودیک این کار قانونی خواهد بود. در آخرین تحلیل، این وریانت های نام محمد از نقطه نظر معنی باهم یکسانند، اگرچه به گونه های مختلف نوشته میشوند. ولی حزب «الترناتیف برای جرمنی» در پارلمان منطقوی راین شمالی — ویستفال دلیل قوی ارایه کرد. این اولین حزب است که خواستار نوع جدید شمارش است. کارشناسان در مورد تمایل به اصطلاح پوشیدن اسلامی شدن به حکومت سرزمین درخواست ارسال کرده اند. در آن آنها اظهار علاقمندی نموده که چرا این سرزمین سعی نمی ورزد بصورت صادقانه معلوم نماید که کدام نام ها برای اطفال نوزاد محبوبیت بیشتر دارند. چگونه میتوان به خاطر شفافیت چنین معلومات مبارزه کرد؟ خلاصه اینکه حزب «الترناتیف برای جرمنی» به این موضوع دامن می زند.

نباید از حزب «الترناتیف برای جرمنی» ترسید. آیا ما در این صورت جلو خود را به دست حزب «الترناتیف برای جرمنی» خواهیم داد یا خیر؟ آیا ما بدینوسیله این حزب را مسلح نمی سازیم. کدام منقد به این سوالات پاسخ داده میتواند. نه خیر، برخلاف، علنیت به ارتباط تعداد کثیری محمدهای کوچک این همه نگرانی ها و دروغ بافی ها را که حزب «الترناتیف برای جرمنی» بوجود می آورد که تا اندازه بصورت مخفیانه از آن سوءاستفاده میکند، رفع می ساخت. فقط محبوبیت کدام نام هیچ چیزی را — نه پیشروی اسلامی شدن و نه هم اختیارنمودن خاموشی فرضی، ثابت نمی سازد. برخلاف: ما نظریه پردازان توطیه گری را در صورت تسلیح میکردیم، اگر بازهم زمینه را برای هرگونه دروغ بافی ها فراهم می ساختیم.

از همینرو هیچکس نباید از محبوبیت روزافزون نام محمد، در هرجای که مشاهده شود، هراس داشته باشد. تحلیل انتخابی که روزنامه «Die Welt» آلمان در 9 کمون سرزمین راین شمالی — ویستفال انجام داده، فقط نشان میدهد که در بسیاری شهرهای سرزمین نام پیامبر از نظر محبوبیت در مقام اول قرار دارد، اگر تمام وریانت های نوشتن آن جمع شوند.

برعلاوه این، نام محمد را نه تنها مسلمانان معتقد انتخاب میکنند. چند قبل در یکی از مساجد نهایت لیبرال امام بنام محمد زاهد (نام مکمل — لودویک زاهد محمد — تبصره مدیریت مسوول) که بر لواطت کاری خود اعتراف نمود، خطاب افراطی اسلام به غرب را تدریس میکرد. بسیاری مسلمانان لیبرال اروپایی، بطور مثال، محمد ارکون (Mohammed Arkoun) فرانسوی — الجزایری، نیز محمد نام دارد. و حتی رئیس اتحادیه مسلمانان سابق امریکا که خود بی دین است، نیز محمد سید نام دارد. این همه ثابت می سازد که خود نام پیامبر به هیچ وجه پروگرام — و در اصل پروگرام اسلامی ساختن را پیشبنی نمی کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала