طالبان فراخوان صلح کنفرانس کابل را «توطیه» خواند

© AP Photo / Ishtiaq Mahsudطالبان فراخوان صلح کنفرانس کابل را «توطیه» خواند
طالبان فراخوان صلح کنفرانس کابل را «توطیه» خواند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طالبان درخواست صلح کنفرانس کابل و سایر تلاش ها را «یک توطیه» و به گونه غیر مستقیم «غیرمنطقی» خوانده نگاشته اند که هدف از این تلاش ها «تسلیمی» آن گروه می باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری جمهور، یک روز پس از آنکه یک دیپلومات پیشین امریکایی به طالبان نامۀ سرگشادۀ نوشت، این گروه بر حقانیت موقف شان در جنگ تاکید ورزیده اند.
گروه طالبان به بارنیت روبین دیپلومات پیشین امریکایی نوشته اند که اگر ایالات متحده با حملات هوایی، زمینی و تلفات غیرنظامیان امریکایی مواجه می بود، بدون شک دیدگاه شما متفاوت تر از امروز می بود.
بارنیت روبین، به طالبان نگاشته بود «نشان دهید که تعهد شما به مذاکرات و استقلال، واقعی است».
آقای روبین در آن نامه تاکید کرده که فراخوان طالبان از ایالات متحده برای ختم جنگ در افغانستان زمانی بیشتر «متقاعد کننده» می‌بود که آن گروه خود جنگ را توقف می دادند.
اما گروه طالبان در این نامه عنوانی آقای روبین، افغانستان را اشغال شده خوانده گفته است «پیشنهاد شما مبنی بر مذاکرات با حکومت کابل و مشروع دانستن آن، همان راهکار امریکا برای پیروزی در جنگ است».
در این نامه، طالبان درخواست صلح کنفرانس کابل و سایر تلاش ها را «یک توطیه» و به گونه غیر مستقیم «غیرمنطقی» خوانده نگاشته اند که هدف از این تلاش ها «تسلیمی» آن گروه می باشد.
محمد اشرف غنی، رییس جمهور برای نخستین بار در کنفرانس کابل گفت که حکومت تحت رهبری وی حاضر است «بدون پیش شرط» با طالبان مذاکره کند.
طالبان در نامه خود، ادامه جنگ و تلفات «اکثرغیرنظامیان» را ناشی از حملات هوایی و عملیات زمینی نیرو های امریکایی عنوان کرده اند.
در این نامه، هدف اصلی جنگ ایالات متحده در افغانستان، دسترسی امریکا به معادن آن کشور عنوان شده نه مبارزه با دهشت افگنی.
طالبان در این نامه نگاشته اند که خواهان «مذاکره با ایالات متحده نبوده و نه دست از مقاومت بر می دارند و نه (از ادامه جنگ) خسته می شوند».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала