نظر: امریکا حتی یک قدم هم به آستانه جنگ هستوی نزدیک نشده است

© Photo / Public domainنظر: امریکا حتی یک قدم هم به آستانه جنگ هستوی نزدیک نشده است
نظر: امریکا حتی یک قدم هم به آستانه جنگ هستوی نزدیک نشده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در شورای امنیت فدراسیون روسیه بر پائین آوردن حد استعمال سلاح هستوی امریکا تبصره نمودند. سیاست دان دمیتری ژوراولیوف در مصاحبه با رادیو Sputnik اظهار داشت که اتکای امریکایان بر استعمال سلاح تاکتیکی هستوی خطر عظیم در قبال دارد.

پائین آوردن ناحق حد استعمال سلاح هستوی از طرف امریکا نمی تواند بر امنیت بین المللی تائثیر نه کند، بهای اشتباه — جنگ است. این مطلب را در مصاحبه با خبرگزاری Sputnik الکساندر وینیدیکتوف دستیار سکرتر شورای امنیت فدراسیون روسیه در باره مسایل امنیت بین المللی اعلام داشت.

موصوف گفت:«در اجمال سیاست هستوی مستقیماً گفته میشود که امریکا امکان اتخاذ اقدامات شدید به مثابه ضربه متقابل را مستثنی نمی سازد. این طبیعی است که پائین آوردن ناحق حد استعمال سلاح هستوی از طرف امریکا نمی تواند بر امنیت بین المللی تائثیر نه کند. در صورت چنین برخورد بهای اشتباه — آغاز جنگ با تمام عواقب غیرحقوقی ناشی از آن برای تمام بشریت خواهد بود».

دمیتری ژوراولیوف، نامزد دوکتورای علوم سیاسی، رئیس عمومی انستیتوت مسایل منطقوی در مصاحبه با رادیو Sputnik اظهار داشت که امریکایان بر امکان استعمال سلاح تاکتیکی هستوی اتکا نموده و این — خطر عظیم می باشد.

دمیتری ژوراولیوف گفت:«این بدان معنی است که سطح اتخاذ فیصله راجع به اینکه چه وقت و در کجا مرمی ها استعمال شوند، پائین آورده شده و فیصله را رئیس جمهور اتخاذ نخواهد کرد. از جانب دیگر، استفاده از سلاح تاکتیکی حد ترس در برابر آن را کاهش میدهد: امریکایان قصد دارند این همه را در اروپا استعمال کنند، مرمی های توپ تا امریکا نمی رسند، از همینرو در امریکا چنین احساس وجود دارد که آنها مصوون باقی خواهند ماند. آنها میخواهند جنگ را طوری راه اندازی کنند، تا در این صورت خود صدمه نه بینند».

سیاست دان در ادامه گفت، با رونماشدن توازن هستوی این امکان از بین رفت. ولی فقط از همینرو کار طراحی سلاح تاکتیکی هستوی آغاز گردید و امروز امریکا یکبار دیگر به این موضوع بر میگردد.

دمیتری ژوراولیوف در اخیر گفت:« و این خطر عظیم برای بشریت است. چه کسی این مرمی ها را استعمال خواهد کرد و نتیجه چه خواهد شد؟ راکت استراتیژیک هستوی به امر رئیس جمهور پرتاب میشود و او خوب خواهد اندیشید، به خاطریکه جنگ هستوی — آخرین جنگ برای همه خواهد بود. ولی در جنگ تاکتیکی — ظاهراً زنده خواهیم ماند. از همینرو آن دیوانه که میخواهد زنده بماند، پیدا خواهد شد. و از این نقطه نظر این خطر عظیم و اصولی است. ولی، باتاسف، همکاران امریکایی ما هیچ چیز را نمی شوند و حالا آنها یک قدم هم بسوی آستانه این جنگ نزدیک نشده اند. برعلاوه، کمتر محتمل به نظر میرسد که «جنگ محدود هستوی»، اگر جنگ — برضد روسیه — رخ خواهد داد، محدود باقی خواهد ماند».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала