غنی : صلح آرزوی ماست

© AP Photo / Rahmat Gulغنی : صلح آرزوی ماست
غنی : صلح آرزوی ماست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور غنی می گوید صلح آرزوی ماست اما قاطعانه از خود دفاع می‌کنیم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری جمهور، رئیس جمهور غنی به مناسبت نهم حوت روز ملی نیروهای امنیتی در کابل صحبت می‌کرد گفت: «در حالی که صلح آرزوی ما است جنگ وضعیت فعلی ما است، بناً یک دقیقه تعلل در مدیریت دفاعی ما وجود نداشته باشد. قاطعانه از خود دفاع کنیم و همیشه باید آماده باشیم، زره غفلت قابل تحمل نیست».
آقای غنی می‌گوید که حکومت با تکیه به توانایی‌های نیروهای امنیتی و دفاعی کشور، صلح را با قوت مطرح می‌کند و امروز کسی در مورد بقای کشور شک ندارد.
محمداشرف غنی خاطرنشان کرد که صلح ضرورت کشور است، و مردم در صلح اجماع دارند، بناً برنامه صلح آماده شده و چنان تطبیق خواهد شد که ضرورت کشور ایجاب کند. حقوق زنان هیچ وقت قابل معامله نیست و از حقوق مدنی نیز مردم دفاع می‌شود.
رئیس جمهور غنی گفت: «در حالی که صلح آرزوی ما است جنگ وضعیت فعلی ما است، بناً یک دقیقه تعلل در مدیریت دفاعی ما وجود نداشته باشد. قاطعانه از خود دفاع کنیم و همیشه باید آماده باشیم؛ زره غفلت قابل تحمل نیست و حکومت پشتیبانی کامل خود را از نیروهای امنیتی امروز بازهم تکرار می‌کند».
به گفته او، تعهد دولت افغانستان انکشاف منابع داخلی است، هرچقدر منابع داخلی انکشاف داده شود به همان اندازه، توجه دولت به خانواده های شهدا، معلولان و آسیب دیدگان جنگی بیشتر خواهد شد.
او تاکید کرد که تا آخرین رمق زندگی اش از حقوق نیروهای امنیتی دفاع خواهد کرد.
محمداشرف غنی، دستاوردهای نیروهای امنیتی را برای تحقق صلح در کشور چشمگیر خواند و گفت: "سه و نیم سال پیش مردم بقای افغانستان مورد سوال قرار داشت اما شما امروز بقای افغانستان را تامین کردید؛ امروز بقای افغانستان در شک نیست و این نتیجه قربانی های نیروهای امنیتی است».
آقای غنی بیان کرد که هماهنگی در تطبیق برنامه‌های امنیتی، روز به روز بهتر می‌شود و شورای امنیت ملی بهترین نوع هماهنگی را به وجود آورده است.
به گفته او، افزایش هماهنگی نیروهای امنیتی سبب اعتماد مردم افغانستان شده است.
وی همچنین، بر اصلاحات بیشتر در نهادهای امنیتی کشور تاکید کرد و گفت، اصلاحات ضرورت سرتاسری است و حکومت وحدت ملی تلاش دارد تا در صفوف نیروهای امنیتی نظمی را به وجود آورد که همه نیروها منحیث یک افغان و مسلمان از این خاک دفاع کنند.
آقای غنی یاد آور شد که از برکت تطبیق پلان چهارساله امنیتی، حاکمیت قانون و انحصار مشروع قوه به صورت همه جانبه انجام خواهد شد و «یقین داریم که دستاورد مهم دیگر نیروهای امنیتی، تامین امنیت انتخابات‌های پارلمانی و ریاست جمهوری آینده خواهد بود و مردم بر نیروهای امنیتی اطمینان دارند».
این در حالی است که داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی کشور نیز بر دوری نیروهای امنیتی از سیاست و نگاه آنان فقط به منافع ملی تاکید ورزید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала