ایالات متحده در سال آینده سلاح های فرا صوتی را آزمایش خواهد کرد

ایالات متحده در سال آینده سلاح های فرا صوتی را آزمایش خواهد کرد
ایالات متحده در سال آینده سلاح های فرا صوتی را آزمایش خواهد کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پنتاگون اعلام کرد، که در زمینه فن آوری سلاح های فرا صوتی کار جریان دارد و آزمایش این نوع سلاح ها در سال 2019 آغاز خواهد شد.

زیر دریایی جدید بدون سرنشین روسیه - اسپوتنیک افغانستان
زیر دریایی جدید بدون سرنشین روسیه
به گزارش اسپوتنیک، استفان واکر رئیس دفتر پروژه های تحقیقاتی پیشرفته (DARPA)  امریکا گفت:- "ما درک می کنیم که ما در برابر کشورهای مانند روسیه و چین رقابت می کنیم."

او خاطر نشان کرد، که توسعه چنین سلاح ها چندین سال است که با همکاری نیروی هوایی، ناسا، نیروهای زمینی و نیروی دریایی جریان دارد.

 به گفته وی، این وظیفه یک اولویت است.

واکر افزود: اداره ما پیش از این خواستار افزایش بودجه برای تحقیق در این زمینه شده بود.

جدیدترین سلاح روسی

ولادیمیر پوتین در پیام سالانه خود در نشست مجلس های روسیه به معرفی آخرین نوع سلاح های روسیه پرداخت که مانند آن در جهان نیست. او درباره سیستم راکتی سرمت، زیر دریایی های بدون سرنشین، راکت های کروز با توانایی حمل کلاهک هسته ای، سیستم راکت هوایی «کینجال-خنجر» و سلاح های لیزری معلومات ارائه نمود.

او همچنین درباره ایجاد سیستم اوانگار چنین گفت، این راکت راهبردی بالدار سرگلوله جدید و خاص را باخود دارد و می تواند در جریان حرکت به هدف موانع دفاعی و رادار دشمن را هم در ارتفاع، هم در سطح اتموسفیر زمین خود مختار انتخاب و موانع دشمن را عبور نماید. آزمایش این راکت نیز موفقانه سپری گردیده و حالا تولید آن در کارخانه آغاز شده است. ما این راکت را "اوانگارد" پیشاهنگ نامیدیم.

سرعت آن بیشتر از 20 ماخ (1ماخ = 340 متر فی ثانیه)می باشد. که در این نزدیکی ها غیر قابل دفاع می باشد. سرعت حرارت داخل راکت به 1600 تا 2000 درجه میرسد، اما با آن هم قابل اداره می باشد و هدف را نابود می کند.

یادآوری می کنیم، که ارتش امریکا پس از سخنرانی پوتین بلا فاصله واکنش نشان داد. جنرال جان هیتن، رئیس فرماندهی راهبردی نیروهای مسلح ایالات متحده گفت، که این کشور باید یک سیستم رادار مبتنی بر مدار را برای مقابله با سلاح های صوتی طراحی کند.

به گفته وی، پنتاگون به رسمیت شناخته است که سیستم های تشخیص مبتنی بر زمین کافی نیست، بنابراین لازم است چند میلیارد دالر "تنها" برای ایجاد یک رادار محدب اختصاص داده شود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала