جنرال امریکایی: بدون فشار نظامی صلح در افغانستان نا ممکن است

© AP Photo / Rahmat Gulجنرال امریکایی: بدون فشار نظامی صلح در افغانستان نا ممکن است
جنرال امریکایی: بدون فشار نظامی صلح در افغانستان نا ممکن است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنرال جان نیکلسن، فرمانده کل نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان تأکید می ورزد که همزمان با تلاش های سیاسی برای پایان دادن به جنگ در این کشور، فشارهای نظامی نیز بر هراس افگنان ادامه خواهند یافت.

به گزارش اسپوتنیک، این مقام بلند پایۀ امریکایی، می گوید که در برخی از حالت ها آوردن صلح بدون وارد کردن فشارهای نظامی بر دشمن ممکن نیست: «هدف ما این است که در نهایت این جنگ از راه صلح آمیز پایان دهیم. اما در برخی اوقات، تأمین صلح بدون وارد کردن فشارهای نظامی بر دشمن ممکن نیست.»
در همین حال، رییس جمهور غنی، در گفت وگو با تلویزیون «سی ان ان»، در پاسخ به این پرسش که آیا طرحش در بارۀ صلح — که دو روز پیش اعلام کرد — آخرین گزینه است؟ و اگر نتیجه ندهد بر سر خود او و مردم افغانستان چه خواهد آمد، چنین می گوید: «نخست از همه هیچ تلاشی برای صلح آخرین گزینه نیست؛ ما پیروز خواهیم شد! گذشته نشان داده است که که ما چیزهای ناممکن را ممکن ساخته ایم.»
در این میان، نهادهای پشتیبان رسانه ها، با انتقاد از رییس جمهور غنی می گویند که رییس جمهور به جای این که در رسانه های داخلی ظاهر شود، به بسیار ساده گی با رسانه های خارجی گفت وگو می کند؛ در حالی که بیشتر شهروندان کشور به این رسانه های بیرونی، دسترسی ندارند.
هرچند در طرح تازۀ صلح، چارچوب زمانی در نظر گرفته نشده است، اما منابعی می گویند حکومت به این باور است که اگر تا فصل تازۀ جنگ حمله های طالبان کاهش یابند، نشانه‌یی بر چراغ سبز این گروه به طرح تازۀ صلح حکومت خواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала