انورالحق احدی: امریکا قادر به شکست طالبان نیست

© Sputnik / Zuhal Sarhadانورالحق احدی: امریکا قادر به شکست طالبان نیست
انورالحق احدی: امریکا قادر به شکست طالبان نیست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر سابق مالیه افغانستان گفته است: "مشکلات افغانستان راه حل نظامی ندارد و آمریکا نمی‌تواند از طریق نظامی و مطابق میل خودش امنیت را در افغانستان تامین کند."

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری" جمهور" وزیر سابق مالیه افغانستان گفته است: "مشکلات افغانستان راه حل نظامی ندارد و آمریکا نمی‌تواند از طریق نظامی و مطابق میل خودش امنیت را در افغانستان تامین کند."
وی در ادامه تصریح کرد حکومت وحدت ملی از طریق برگزاری نشست‌هایی مانند «روند کابل» و استفاده از این استدلال که افغانستان در خط مقدم مبارزه با تروریسم قرار دارد به دنبال کسب حمایت کشورهای جهان و منطقه در مبارزه با طالبان است.
احدی با اشاره به طرح صلح «اشرف غنی» اظهار داشت: حکومت وحدت ملی هیچ طرح جدیدی را ارائه نکرده است که طالبان را به نشستن پای میز مذاکرات وادار کند.
رئیس جبهه نوین ملی افغانستان افزود: پیشنهادهایی را که حکومت وحدت ملی به طالبان داده عملی نیست و نمی‌تواند کمکی به روند صلح کند.
احدی تاکید کرد رهبران حکومت وحدت ملی عوام فریبی می‌کنند. مشروعیت و محبوبیت حکومت وحدت ملی بسیار کاهش یافته و عمر این حکومت هم از نظر مردم و جامعه بین‌المللی نیز پایان یافته است.
رئیس جبهه نوین ملی افغانستان تاکید کرد بر اساس قانون اساسی، انتخابات ریاست جمهوری افغانستان باید برگزار شود و یک دولت جدید قانونی تشکیل شود.
وی در ادامه تصریح کرد در انتخابات آینده ریاست جمهوری نامزد خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала