نور: اشخاص زورگو باید کشته شوند

© عکس: از صفحه عطا محمد نورنور: اشخاص زورگو باید کشته شوند
نور: اشخاص زورگو باید کشته شوند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عطامحمد نور والی برکنارشده بلخ در شمال افغانستان هشدار داد که تا یک هفته دیگر باید ناامنی‌ها و جرم‌های جنایی در این ولایت پایان یابد.

به گزارش اسپوتنیک، عطا محمد نور والی برکنار شده بلخ می‌گوید:«هر جایی‎که موتر شیشه سیاه، قلدر و راکت‎دار باشند، باید خلع سلاح شود، اگر عکس‎العمل کردند باید کشته شوند، این تصمیم برای آن است تا شاخ آن زورگویانی‎که به پولیس اعتنا نمی‎کنند بشکند».
چندی پیش عطامحمد نور به نیروهای پولیس این ولایت اخطار داده بود، وظیفه پولیس تأمین امنیت است، اگر تا یک هفته دیگر وضعیت امنیتی ولایت بلخ تغییر نکند و بی‌نظمی‌های داخل شهر پایان نیابد، خودش در مورد سرنوشت نیروهای پولیس این ولایت تصمیم خواهد گرفت.
نور گفت: «اعلام می‎کنم که من طرف‎دار این وضعیت نیستم ما نباید تنها به سلام دادن پولیس خوش باشیم، وظیفه‎ای پولیس تأمین امنیت است باید وظیفه‎ای خود را بشناسند اگر بی‌کفایت هستند اخراج شان کنید».
عطامحمد نور تاکید کرد:« یک هفته برای پولیس وقت می‎دهم اگر قمارخانه‎ها را جمع کردید خوب، اگر نکردید خودم در مورد آمر امنیت و پایین‌ترین مقام امنیتی تصمیم خواهم گرفت».
عطامحمد نور در شرایطی هشدار می‌دهد که از سوی محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان از سمت والی بلخ برکنار گردیده و مهندس محمد داوود به عنوان والی جدید بلخ معرفی شده است؛ اما تا هنوز جنجال‌ها میان عطامحمد نور و محمد اشرف غنی حل نگردیده و تاکنون عطامحمد نور به وظیفه‌اش ادامه می‌دهد.
عطامحمد نور همواره تاکید کرده‌ است که بر اساس فیصله شورای رهبری حزب جمعیت از سمت‌اش برکنار خواهد شد نه براساس فرمان سران حکومت وحدت ملی افغانستان.
ولایت بلخ در شمال افغانستان یکی از مهم‌ترین ولایت‌های این کشور به شمار می‌رود و عطامحمد نور بیش از ده سال در آن ولایت به عنوان والی فعالیت دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала