نیروهای خارجی پس از چهار سال دوباره به فاریاب برمی‌گردند

© AP Photo / Massoud Hossainiنیروهای خارجی پس از چهار سال دوباره به فاریاب برمی‌گردند
نیروهای خارجی پس از چهار سال دوباره به فاریاب برمی‌گردند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به دنبال افزایش ناامنی‌ها در ولایت فاریاب نیروهای خارجی ناتو پس از گذشت چهار سال، دوباره در مرکز این ولایت مستقر خواهند شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع ملی استقرار این نیروها را در ولایت فاریاب تایید می‌کند.
جنت گل کروخیل، از فرماندهان قول اردو شاهین گفته است نخستین گروه از این سربازان به تاریخ هفتم ماه مارچ به ولایت فاریاب خواهند رسید.
به گفته وی، گروه اول نیروهای خارجی شامل شصت نفر می‌باشد اما در آینده شمار آنها به ۳۰۰ نفر افزایش خواهد یافت.

فاریاب سقوط خواهد کرد - اسپوتنیک افغانستان
فاریاب سقوط خواهد کرد

آقای کروخیل می‌گوید این نیروها هم در جنگ و هم در مشوره‌دهی به نیروهای امنیتی سهم خواهند گرفت. این نیروها همچنان حمایت هوایی نیروهای امنیتی افغان را به عهده خواهند داشت.
او می‌گوید در این اواخر ناامنی‌ها در این ولایت به شدت افزایش یافته و اکنون در ده ولسوالی این ولایت تهدیدات امنیتی شدید وجود دارد.
جنرال کروخیل به بی بی سی گفت:برای تامین امنیت بهتر ولایت فاریاب، امن شدن مسیر شمال و زمینه سازی برای تطبیق پروژه‌های اقتصادی تامین برق، جاده حلقوی، خط آهن و فایبر نوری، حکومت لازم دید که نیروهای خارجی در این ولایت مستقر شوند.
پس از سقوط طالبان، سربازان کشور ناوری و نظامیان امریکایی در ولایت فاریاب مستقر شده بودند. آخرین سربازان خارجی در سال ۲۰۱۴ پس از انتقال مسئولیت تامین امنیت به نیروهای امنیتی افغان، این ولایت را ترک کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала