آمادگی اسرائیل برای مذاکرات مستقیم با فلسطین

© Sputnik / Vitaliy Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر آمادگی اسرائیل برای مذاکرات مستقیم با فلسطین
آمادگی اسرائیل برای مذاکرات مستقیم با فلسطین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسرائیل اعلام کرد که آنها اکنون نیز برای مذاکرات مستقیم با فلسطین آماده می باشند.

به گزارش اسپوتنیک، الکساندر بنتسوی، معاون وزیر امور خارجه فلسطین روز دو شنبه اعلام کرد که اسرائیل اکنون نیز مانند گذشته به مذاکرات مستقیم با فلسطین تاکید می کند اما برای برگزاری این مذاکرات به یک برنامه ویژه نیاز است.
وی خاطر نشان ساخت: "اگر مذاکرات مستقیم داشته باشد، ما می توانیم با فلسطینی ها در هر کجای دنیا که بگویند بحث و گفتگو کنیم، زیرا این مذاکرات بر اساس پیشنهادات دو کشور برگزار خواهد شد".
معاون وزیر امور خارجه اسرائیل گفت: ما پیش از این دو بار در سال های"2000 و 2008" پیشنهادات خود را در خصوص برگزاری گفتگو های مستقیم با فلسطین ارائه نمودیم.
ما همچنین انتقال سرزمین های بزرگ و تبادل مناطق و غیره را پیشنهاد نمودیم اما جانب فلسطینی ها دو بار "جواب رد" دادند.
دیپلمات گفت: ما نیز در کشور زیر فشار داخلی قرار داریم: زمانی که جانب مقابل به هرگونه پیشنهاد در مورد به دست آوردن سرزمین های مورد مناقشه " جواب رد " می گوید، پس پرسش مطرح می شود که آنها چی میخواهند ؟ این یک بازی نیست که از صفر آغاز شده، این زمانی است که من همه چیز را می دهم و شما هیچ. اگر چنین است، توافقی وجود نخواهد داشت. در این مورد، دراین بازی برنده ،برنده نیست، این نمی تواند یک بازی win win game تلقی شود،بلکه این یک بازی loose game.خواهد بود.
اسرائیل از سال 1967 از انتقال مرز های فلسطین خودداری می کند، در حالی که اورشلیم را که قبلا سرزمین ابدی و غیر قابل تقسیم خود اعلام نموده، با اعراب شریک می سازد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала