اعتراض کاربران فیسبوک به «نقض حریم خصوصی» کمدین مشهور کشور

© Photo / Abrahim Abed FBاعتراض کاربران فیسبوک به «نقض حریم خصوصی» کمدین مشهور کشور
اعتراض کاربران فیسبوک به «نقض حریم خصوصی» کمدین مشهور کشور - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نشر ویدیوی ابراهیم عابد، کمدین مشهور کشور در شبکه اجتماعی فیسبوک واکنش‌های گوناگون کاربران انترنت را در پی داشت، که منجر به ایجاد کمپاین فیسبوکی هشتگ #عابد نیز شده است.

اکثریت کاربران شبکه اجتماعی فیسبوک در واکنش به نشر ویدیوی ابراهیم عابد، کمدین مشهور کشور و یکی از تهیه‌کنندگان برنامۀ مشهور «شبکۀ خنده» در حالت بی‌خودی و نشه، این عمل را نقض حریم خصوصی این کمدین خوانده و برای حمایت از وی کمپاین فیسبوکی هشتگ #عابد را آغاز نموده اند.

غلام نبی روشن، کمدین مشهور دیگر کشور که همکار ابراهیم عابد می‌باشد، پیامی از ابراهیم عابد در این مورد را در صفحه فیسبوک خود نشر نموده است.

آقای روشن نوشته است که ابراهیم عابد توسط یکی از دوستان نزدیک‌اش به مهمانی دعوت می‌شود و به دستور یک فرد خلاف‌کار که اعمال غیر اخلاقی وی همواره سوژه برنامه طنزی "شبکه خنده" می‌باشد، به آقای عابد مواد نشه‌آور داده می‌شود و سپس از وی فلم گرفته شده است.

وحید عمر سفیر افغانستان در ایتالیات، با اعتراض به این موضوع در صفحۀ فیسبوک خود نوشته است: «ما به عنوان یک مردم در بحران شدید اخلاقی و فرهنگی استیم. نشانه ها و معیار های اخلاق یک جامعه انسانی در کشور ما آهسته آهسته از بین میروند. به هیچ معیار اخلاقی و انسانی پابند نمانده ایم. سادیسم عجیب و غریب داریم. از بی آب شدن مرد و زن کوچه ی خود ما خوشحال می شویم…»

سیدآقا حسین سانچارکی معین نشراتی وزارت فرهنگ افغانستان، نشر این ویدیو را «تقبیح» نموده و آن را «غیر اخلاقی ترین عمل» خوانده است:

منیره یوسفزاده سخنگوی ادارۀ ارگان‌های محل نیز با حمایت از آقای عابد نوشته است که «تعرض به حريم شخصي و اقدامات تلافی‌جويانه براي ترور شخصيت افراد تهوع آور است». او به نقد رفتار جنسیت‌زدۀ جامعه در این موارد نیز پرداخته و نوشته است: «تعرض به حريم شخصي هر فردي چه زن و چه مرد، مردود مي باشد»

 

شبکۀ خندۀ یکی از برنامه‌های انتقادی مشهور در افغانستان است که ابراهیم عابد یکی از چهره‌های اصلی این برنامه به حساب می‌رود. در حالیکه آن‌ها نشر این ویدیو را یک دسیسه دانسته و از فردی که باعث این عمل شده، نام نبرده اند، اما این کمدین‌های برجسته کشور آمادگی شان را برای انعکاس‌دادن کارهای غیرقانونی چنین اشخاص در رسانه‌ها، بیشتر از پیش اعلام نموده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала