تمام دانشگاه‌های دولتی افغانستان مجهز به انترنت می‌شوند

© Fotolia / Zhu difengتمام دانشگاه‌های دولتی افغانستان مجهز به انترنت می‌شوند
تمام دانشگاه‌های دولتی افغانستان مجهز به انترنت می‌شوند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قرار است به منظور ارتقای ظرفیت و کیفیت سویه تحصیلی و تعلیمی کشور و دسترس همگانی دانشجویان، استاتید، پژوهشگران و دانشمندان کشور به مراکز علمی و تحقیقاتی جهان، تمام دانشگاه‌های دولتی کشور مجهز به خدمات انترنتی و تکنالوژی معلوماتی شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، وزارت تحصیلات عالی و اداره تنظیم خدمات مخابراتی (اترا) تفاهمنامه‌ی را امضاء کردند که بر مبنای آن تمام دانشگاه‌های دولتی در کشور مجهز به خدمات تکنالوژی معلوماتی خواهند شد.

داکتر احمد سیر مهجور، معین وزارت تحصیلات عالی امروز (دوشنبه ۱۴ حوت) حین امضای تفاهمنامه همکاری با اداره اترا گفت با امضای این تفاهمنامه دانشجویان، محققان و استادان در تمامی دانشگاه های کشور به خدمات تکنالوژی معلوماتی دسترسی پیدا می کنند.

به گفته مسئولین، هزینه این برنامه از بودجه صندوق توسعه مخابرات افغانستان (TDF) پرداخته خواهد شد.
وی افزود وزارت تحصیلات عالی که به عنوان نهاد اکادمیک در زمینه فراهم سازی فرصت های تحصیلی برای اتباع کشور فعالیت دارد، همواره در راستای عصری سازی نظام آموزشی و استفاده معقول از تکنالوژی معلوماتی تلاش میکند.
در همین حال انجنیر نقیب الله سیلاب، معین اداری اداره تنظیم خدمات مخابراتی —اترا- گفت که اداره اترا به منظور ارتقای ظرفیت وکیفیت سویه تحصیلی وتعلیمی کشور و دسترسی همگانی به خصوص دانش اموزان، دانشجویان، استادان، پژوهشگران و دانشمندان کشور به مراکز علمی وتحقیقاتی جهان، در پلان های دسترسی سراسری سالانه اش حق اولویت را به پروژه های سکتور تعلیمی، تحصیلی وصحی کشور در نظر داشته است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала