Agencia de noticias Sputnik - اسپوتنیک افغانستان
چندرسانه ای
چندرسانه ای - گزارش تصویری، کاریکاتور و داده نمای در موضوعات مختلف را در بخش چندرسانه ای خبرگزاری اسپوتنیک مولتی میدیا ببینید

دختر زیبای لبنانی که بخوبی از عهده کار مردانه بر می‌آید+تصاویر

© Sputnik / zahraa El-amirدختر زیبای لبنانی که بخوبی از عهده کار مردانه بر می‌آید+تصاویر
دختر زیبای لبنانی که بخوبی از عهده کار مردانه بر می‌آید+تصاویر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
این دختر زیبای لبنانی در یکی از ترمیمگاه‌های موتر در بیروت، پایتخت لبنان کار می‌کند و موترهای قیمتی را ترمیم می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک رعنا هایک، دختر 22 ساله لبنانی یگانه دختری است که در یک تیم کاملاً مردانه کار می کند. صاحبان موترها به این موضوع عادت کرده اند و بخاطر اینکه او یک متخصص عالی است حالا به ترمیم موترهای قیمتی شان توسط او اطمینان دارند.
رعنا هایک در حال حاضر آخرین سال دانشگاه را در رشتۀ "انجینیری برق" به اتمام می رساند. رعنا در گفتگو با اسپوتنیک گفت: "من به دلیل علاقه‌ی که از کودکی به موترها داشتم این حرفه را انتخاب کردم. بررسی ماشین موتر و پیدا کردن نقض و عیب آن خوشم می آید. پدرم همیشه از این علاقۀ من حمایت می کرد. او زمینه کار را در ترمیمگاه  دوستش برایم فراهم کرد تا من بتوانم دانشم را به مرحلۀ اجرا بگذارم."

© Sputnik / zahraa El-amirدختر زیبای لبنانی در تعمیرگاه ماشین
دختر زیبای لبنانی در تعمیرگاه ماشین   - اسپوتنیک افغانستان
دختر زیبای لبنانی در تعمیرگاه ماشین

وی گفت: "در ابتدا من را جدی نمی‌گرفتند و فکر می‌کردند که من با پدرم به ترمیمگاه آمده ام. اما بعداً عادت کردند و من را به عنوان متخصص شناختند و اکنون موترهای‌شان را برای ترمیم به من می‌دهند. هنوز هم کسانی هستند که می‌گویند من برای این کار مناسب نیستم. اکنون مثل سابق نیروی فزیکی زیاد برای این کار لازم نیست. اسکنر هایی هستند که وضعیت موتر را نشان می دهند و من مثل بقیه آنها را می‌فهمم. صاحبان موترهای مسابقه‌ای و پورشه هم به من اعتماد می‌کنند".

سلیمان الجلال، صاحب این ترمیمگاه موتر به اسپوتنیک گفت: " اکنون زنان از حقوق خود در کار دفاع می‌کنند. من مخالف آن نیستم ، به دنیای ما خوش آمدید." 
وی می‌افزاید: "پیشتر ذهنیت شرقی مبنی بر اینکه زنان باید فقط در داخل خانه کار کنند، در کشور مان برتری داشت، اما اکنون زنان بطور مساویانه با مردان کار می‌کنند و برخی این کار را به خوبی انجام می‌دهند. می‌گفتند که زنان نمی‌توانند در مسابقات رالی با مردان رقابت کنند اما ما میشل موتون، راننده مسابقه‌ای فرانسوی را به خاطر داریم که خیلی خوب درخشید. بدین ترتیب محدودیت‌های گذشته دیگر وجود ندارند".

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала