آمادگی مسکو برای میانجیگری در مذاکرات صلح افغانستان

© Sputnik / Zuhal Sarhadآمادگی مسکو برای میانجیگری در مذاکرات صلح افغانستان
آمادگی مسکو برای میانجیگری در مذاکرات صلح افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه روسیه آعلام کرد که، مسکو آماده است تا نقش میانجی را درمذاکرات صلح میان حکومت افغانستان،ایالات متحده و طالبان ایفا نماید.

به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه برای افغانستان، مدیر دیپارتمنت دوم آسیایی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که: روسیه آماده است تا در مذاکرات صلح میان افغانستان، امریکا و" جناح معتدل طالبان" در صورت توافق جوانب، نقش میانجی را ایفا نماید.
کابلوف خاطر نشان ساخت،"وقت آن فرا رسیده است تا افغان ها جنگ و خونریزی را در کشور شان متوقف کنند. روسیه مدتهاست درباره نیاز به آغاز مذاکرات صلح گسترده اظهار نموده است.
در بیانیه گفته می شود: مسکو ازچنین نیت استقبال می کند. علاوه بر رئیس جمهور افغانستان، طالبان همچنین آمادگی خود برای شروع مذاکرات را اعلام کردند. سرانجام، هر دو طرف درک کردند که باید مذاکره کنیم."
ضمیر کابلوف گفت که بدون رول مثبت روسیه که بیش از یک سال جوانب را به میز مذاکره دعوت می کند، این امر امکان پذیر نبود.
در این بیانیه آمده است: ما به طور جدی شروع مذاکرات در اسرع وقت میان طالبان و دولت افغانستان برای خاتمه دادن به جنگ داخلی در این کشور را استقبال می‌کنیم. نماینده ویژه رییس جمهور روسیه برای افغانستان همچنین تأکید کرد که در ماه اپریل، سفر نماینده ویژه رئیس جمهور افغانستان در امورامنیت ملی، حنیف اتمر در مسکو انتظار می رود. وی با اعضای شورای امنیت روسیه دیدار خواهد کرد.

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала