کمیسیون انتخابات: زورمندان مانع جذب کارمندان انتخاباتی می‌شوند

© Photo / IEC Afghanistan Facebookکمیسیون مستقل انتخابات افغانستان
کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید که در شماری از ولایات کشور زورمندان مانع برگزاری امتحان رقابتی برای جذب کارمندان انتخاباتی می‌شوند و تلاش می‌کنند تا افراد خود شان را در کمیسیون مقرر کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، گلاجان عبدالبدیع صیاد، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات امروز دوشنبه (14 حوت) در نشست مشورتی و همکاری نهادها با روندهای انتخاباتی گفت که فردا سه شنبه امتحان رقابتی برای جذب کارمندان انتخاباتی به منظور تهیه ثبت نام رای دهندگان آغاز می‌شود.
آقای صیاد گفت: "متاسفانه از همین اکنون، در برخی ولایت‌ها زورمندان یا مانع امتحان می‌شوند و یا بر کمیسیون‌های ولایتی فشار آورده اند تا به خواست دل آن‌ها افراد مورد نظر شان شارت‌لیست شوند".
او گفت که حکومت و نهادهای ناظر باید در جلوگیری از این مداخلات با این کمیسیون، همکاری کنند.

رئیس کمیسیون انتخابات: در انتخابات آینده هیچ تقلبی صورت نخواهد گرفت - اسپوتنیک افغانستان
رئیس کمیسیون انتخابات: در انتخابات آینده هیچ تقلبی صورت نخواهد گرفت

رئیس کمیسیون انتخابات افزود که این کمیسیون برای برگزاری انتخابات به همکاری دولت و مردم افغانستان نیاز دارد.
وی تأکید کرد: "امیدوارم که این همکاری ها به شکل جدی ادامه داشته باشد تا انتخابات شفاف و عادلانه برگزار گردد".
صیاد خاطرنشان کرد که همکاری جدی حکومت و نهادها در هر مرحله‌ای از روند انتخابات، کمک می‌کند تا انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی در زمان از قبل تعیین شده برگزار گردد.
به گفته او، مراکز ثبت نام رای دهندگان و رای دهی در مساجد و مکاتب ایجاد شده و به همین دلیل همکاری وزارت های اطلاعات و فرهنگ و معارف در این زمینه مهم است.
او تاکید کرد که روند برگزاری انتخابات یک روند ملی است و کمیسیون انتخابات تنها مدیریت این روند را بر عهده دارد و اگر نهادهای دولتی همکاری نکنند این روند با ناکامی مواجه خواهد شد.
این در حالی است که کمیسیون انتخابات می گوید که روند ثبت نام رای دهندگان از اواسط ماه حمل سال 1397 خورشیدی آغاز و برای سه ماه تکمیل خواهد شد.
با این حساب، دقیقا مشخص نیست که انتخابات آینده پارلمانی و شوراهای ولسوالی که قرار بود در اول سرطان سال آینده برگزار شود، در چه تاریخی صورت خواهد گرفت.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала