برگزاری نشست صلح افغانستان در ازبکستان توسط روسای جمهور دو کشور

© Photo / ARG FBشوکت میرضیایف، رئیس جمهور ازبکستان و محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان
شوکت میرضیایف، رئیس جمهور ازبکستان و محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در این نشست که قرار است در تاشکند برگزار شود، روسای جمهور افغانستان و ازبکستان، دبیر کل سازمان ملل متحد و مقامات بلندپایه کشورهای مختلف اشتراک خواهند داشت.

به گزارش اسپوتنیک، نشست بین‌المللی تاشکند برای افغانستان تحت نام "پروسه صلح، همکاری در راستای امنیت و همکاری‌های منطقوی" به تاریخ ۲۶ — ۲۷ ماه مارچ با بیانه‌ی شوکت میرضیایف، رئیس جمهور ازبکستان و محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان افتتاح خواهد شد.

آغاز دومین نشست صلح پروسه کابل - اسپوتنیک افغانستان
آغاز دومین نشست صلح "پروسه کابل"

وزارت خارجه ازبکستان با نشر یک اعلامیه نوشته است که برای اشتراک در این نشست آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد، تادامیچی یاماموتو، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد برای افغانستان، فدریکا موگرینی، نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی و همچنان مقامات بلندپایه وزارت‌خانه‌های امور خارجه چین، روسیه، ایالات متحده امریکا، بریتانیا، آلمان، ایتالیا، فرانسه، ترکیه، هند، ایران، پاکستان، قزاقستان، قرغیزستان، تاجکستان، ترکمنستان، عربستان سعودی و امارات متحده عربی، نیز دعوت شده اند.

براساس گزارش رسانه های ازبکستانی، اشتراک‌کنندگان این نشست وحدت مواضع شان را در سطح منطقوی و بین‌المللی برای نیاز به آغاز هرچه زودتر گفتگوهای صلح مستقیم میان حکومت افغانستان و طالبان اعلام خواهند کرد.
حکومت افغانستان چند روز پیش در دومین نشست روند کابل با حضور نمایندگان بیش از ۲۰ کشور و سازمان بین المللی به گروه طالبان پیشنهاد صلح ارائه کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала