فاجعه بزرگ بشریت را تهدید می کند

CC0 / Pixabay / فاجعه بزرگ بشریت را تهدید می کند
فاجعه بزرگ بشریت را تهدید می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان دانشگاه اوتاگو معلوم نمودند که گرم شدن اقلیم جهان می تواند منجر به کاهش فاجعه بار در میزان اکسیژن محلول در آب دریا ها شود.

به گزارش اسپوتنیک،این امر منجر به انقراض عظیم موجودات بحری خواهد شد. نتایج این تحقیق در نشریه Proceedings of the National Academy of Sciences منتشر شده است.
زمین شناسان محتوای ایزوتوپهای اورانیم های موجود در قلمرو انگلستان و ایتالیا که حدود 100 میلیون سال قدمت دارند را، بررسی می کنند. این مطالعه اجازه داد تا مقدار اکسیژن در اقیانوس های باستانی را تخمین زده و همچنین علل تخریب آن را بررسی نمایند.معلوم شد که در جریان حوادث دوم اقیانوسها که 94 میلیون سال پیش رخ داده بود، تعداد زیادی ترکیبات کربن وارد اقیانوسها گردیده، و باعث افزایش محتوای دی اکسید کربن در اتمسفیر زمین شد.
به گفته دانشمندان، در حال حاضر افزایش غلظت گازهای گلخانه ای به علت فعالیت های انسانی، درجه گاز های حل شده در ترکیب اتمسفیر زمین به بسیار سرعت" به جای میلیون ها سال در صد ها هزار سال" اتفاق می.
در حال حاضر، در اقیانوس جهانی، مناطق مرده — مناطقی که اکسیژن بسیار کم در آب آن وجود دارد، به میان آمده است براساس مطالعه ای اکولوژیستهای سوئد و ایالات متحده، تعداد مناطق مرده در سالهای اخیر به بیش از چهارصد رسیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала