مجتمع دفاعی – صنعتی روسیه در سال 2017 انکشاف چشمگیر سریع نشان داده است

© Sputnik / Mikhail Fomichevمجتمع دفاعی – صنعتی روسیه در سال 2017 انکشاف چشمگیر سریع نشان داده است
مجتمع دفاعی – صنعتی روسیه در سال 2017 انکشاف چشمگیر سریع نشان داده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ماو تسیفیی در مقاله منتشره در نشریه تسانکاو سیاوسی چین می نویسد، روسیه در این اواخر بصورت فعالانه تسلیحات تخنالوژیکی عالی به نمایش میگذارد و صادر میکند و این کار نمی تواند توجه زیادی بخود جلب نه کند. در تمرینات نیروهای هوایی در چین طیاره جنگی کثیرالاستفاده Su-35C واردشده از روسیه به نمایش گذاشته شد.

طیاره Su-35C از برکت شعاع بلند محاربوی فعالیت و قوه نیرومند تخریبی آن به نیروی عمده قوای هوایی جمهوری مردم چین مبدل گشته است. همچنان بسیاری کشورها سیستم های راکتی دفاع هوایی برد بزرگ و متوسط S-400 با امکانات نابودساختن سرگلوله های راکت های بالیستیکی سفارش داده اند. در پولیگون «سر- شاگان» در قزاقستان آزمایشات موفقانه سیستم جدید روسی دفاع ضد راکتی А-235 و راکت شکاری 53T6M برگزار شدند.

© Screenshot: Ministry of Defence of the Russian Federationمجتمع دفاعی – صنعتی روسیه در سال 2017 انکشاف چشمگیر سریع نشان داده است
مجتمع دفاعی – صنعتی روسیه در سال 2017 انکشاف چشمگیر سریع نشان داده است - اسپوتنیک افغانستان
مجتمع دفاعی – صنعتی روسیه در سال 2017 انکشاف چشمگیر سریع نشان داده است

در امریکا روسیه را به مثابه «مخالف استراتیيژیک» بررسی میکنند. در زمینه تقویت فشار نظامی کشورهای اروپایی و منطقه آسیا-بحرالکاهل بر روسیه، نمایش سلاح نو تخنالوژیکی عالی به روسیه در نشان دادن واکنش نسبت به چنین چلنج ها کمک میکند.

ولی به اساس قضاوت بر اخرین اطلاعات ادارات نظامی و رسانه های روسیه، در سال 2017 دستاوردهای صنایع نظامی روسیه نه تنها در عرصه تحقیقات، طراحی و فروشات تسلیحات پیشرفت های عظیم داشت، بلکه همچنان در عرصه عصری سازی تسلیحات اردوی روسیه نیز موفقیت های حاصل شده و پلان صادرات سلاح اجرا شده است. در شرایط کنونی، وقتیکه روسیه با افزایش همه روزه حضور نظامی امریکا و کشورهای ناتو مواجه میگردد که در جمله تسلیحات خود سلاح عالی تخنالوژیکی دارند و همچنان در شرایط تشدید ممکن تشنج منازعات نظامی در چنان نقاط داغ، مانند قفقاز، اوکراین و کشورهای اطراف بحیره بالتیک، صنایع نظامی روسیه از طریق عصری سازی تسلیحات امکانات محاربوی آنها و موثریت تسلیحات کهنه شده نیروهای مسلح روسیه را افزایش میدهند. برعلاوه این، روسیه پایگاه تخنالوژیکی و صنعتی ایجاد کرده که به آن امکان رقابت با امریکا در عملیات جنگی بزرگ مقیاس فراهم می سازد.

برای صنایع دفاعی روسیه سال 2017 تا اندازه زیادی مثمر ثابت شده است. طوریکه منابع آگاه خبر داده، در سال 2017 برای اجرای سفارش دولتی دفاعی مبلغ 4،1 تریلون روبل تخصیص داده شده بود. بخش قابل ملاحظه آن، بیش از 65% جهت خریداری های مسلسل انواع معاصر تسلیحات و تخنیک جنگی در نظر گرفته شده بود.

© Sputnik / Sergey Pivovarov /  مراجعه به بانک تصاویر مجتمع دفاعی – صنعتی روسیه در سال 2017 انکشاف چشمگیر سریع نشان داده است
مجتمع دفاعی – صنعتی روسیه در سال 2017 انکشاف چشمگیر سریع نشان داده است - اسپوتنیک افغانستان
مجتمع دفاعی – صنعتی روسیه در سال 2017 انکشاف چشمگیر سریع نشان داده است

واضح است که در شرایط تسلیح مجدد همه جانبه نیروهای مسلح روسیه، خریداری تسلیحات برای اردوی روسیه جهت مهم سرمایه گذاری شمرده میشود. طبق خبر رسانه های روسیه، در سال 2018 سهم تخنیک معاصر در اردوی روسیه در نیروهای استراتیژیک هستوی به 82% و در نیروهای هوایی — فضایی به 74% خواهد رسید.

در «اجمال نو ترکیب و تعداد سلاح هستوی» امریکا خاطرنشان گردیده که در شرایط که روسیه را از دست دادن برتری در عرصه سلاح هستوی تهدید میکند، در روسیه به انکشاف نیروهای راکتی استراتیژیک اولویت میدهند. این یکی از شیوه های واکنش روسیه در برابر فشار نظامی از جانب کشورهای غربی و تامین امنیت استراتیژیک کشور می باشد.

طبق گزارش رسانه های روسیه، در سال 2017 نیروهای رکتی استراتیژیک روسیه توسط مجتمع های راکتی «باستیون»، «اسکندیر-M و «RS-24 یارس» تجهیز شده و همچنان در نیروهای هوایی-فضایی فرقه نو ویژه و یک فرقه ترانسپورت نظامی تشکیل شده اند. این نیروها 191 طیاره و هلیکوپتر نو و 143 واحد تسلیحات جدی دافع هوا و دفاع ضد راکتی دریافت کرده اند. در پهلوی سرمایه گذاری های بزرگ در عرصه های تحقیقات، طراحی و تولید تسلیحات، انکشاف عرصه های کلیدی پروژه های نظامی تامین شده است.

© Sputnik / Anton Denisovچرا روسیه با تسلیح نمودن مجدد اردوی خود ورشکست نمی شود
چرا روسیه با تسلیح نمودن مجدد اردوی خود ورشکست نمی شود - اسپوتنیک افغانستان
چرا روسیه با تسلیح نمودن مجدد اردوی خود ورشکست نمی شود

روسیه در عرصه صادرات تسلیحات و تخنیک جنگی نیز موفقیت های زیادی بدست آورده است. روسیه در سال 2016 به ارزش مبلغ 3،15 میلیارد دالر سلاح و تخنیک جنگی صادر نموده است. سهم روسیه در بازار جهانی تسلیحات به 23% میرسد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала