ساخت واکسن ارزان قیمت برای از بین بردن کامل سرطان

© Fotolia / DDRockstarساخت واکسن ارزان قیمت برای از بین بردن کامل سرطان
ساخت واکسن ارزان قیمت  برای از بین بردن کامل سرطان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محققان دانشگاه هاروارد امریکا توانستند واکسنی را تهیه کنند که با فعال‌سازی لنفوسیت تی (T cells)، بافت‌های سرطانی را از بین می‌برد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از MedicalXpress،دانشمندان دانشگاه امریکایی واکسنی را ساخته اند که برای از بین بردن انواع مختلف سرطان، به ویژه سرطان رحم در خانم ها موثر است.
تداوی توسط واکسن جدید مبتنی بر خو اص انواع تومورها و مولکول های پپتید معیوب موجود در سطح سلول های بدخیم صورت می گیرد. سلول های دندریتیک به لنفوسیت های T کمک می کند تا نورونتیگن ها را تشخیص دهند و یک پاسخ ایمنی علیه تومورها ایجاد شود.

آزمایش این واکسن روی موش‌ها نشان داد که تنها یک بار تزریق آن به نقطه‌ای سرطانی در بدن، باعث می‌شود که بافتهای سرطانی در سرتاسر بدن از بین بروند.
استفاده از این واکسن برای انواع مختلف سرطان موثر بوده و تا کنون در آزمایش‌های انجام شده هیچگونه عوارض جانبی ناخواسته که اغلب در دیگر روش‌های درمان سرطان دیده می‌شود، مشاهده نشده است.
پیش از این هم راههایی برای درمان سرطان پیدا شده بود اما استفاده از آنها یا عوارضی در پی داشت یا درمان بسیار پرهزینه و طولانی بود.
هم اکنون دانشمندان در حال آزمایش این واکسن‌ جدید بر روی شماری بیمار داوطلب مبتلا به لنفوم هستند تا نتیجۀ آن روی بدن انسان را نیز مطالعه کنند.
یکی از دو عامل تحریک کنندۀ سیستم ایمنی که در این واکسن وجود دارد، توانسته است تاییدات لازم را برای آغاز استفاده از آن برای مداوای انسان‌ها دریافت کند و عامل دوم همچنان در حال آزمایش است.
پژوهشگران امیدوارند که این واکسن بتواند به درمان سریع و نسبتا ارزان سرطان کمک کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала