وزارت داخله: طی یک‌سال آینده ده‌هزار پولیس زن جذب می‌کنیم

© AP Photo / Dusan Vranicوزارت داخله: طی یک‌سال آینده ده‌هزار پولیس زن جذب می‌کنیم
وزارت داخله: طی یک‌سال آینده ده‌هزار پولیس زن جذب می‌کنیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور داخله کشور در مراسم تجلیل از هشتم مارچ اعلام کرده است که این وزارت در جریان سال پیشرو ۱۰ هزار پولیس زن استخدام خواهد نمود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری جمهور، ویس احمد برمک، وزیر امور داخله جمهوری اسلامی افغانستان که امروز چهارشنبه (۱۶ حوت) در مراسم تجلیل از هشتم مارچ "روز جهانی همبستگی زنان" در کابل گفت که براساس استراتیژی که این وزارت برای سال ۹۷ روی دست گرفته قرار است، ۱۰ هزار زن در صفوف پولیس ملی  جذب شوند.
وی بیان داشت که رایزنی‌ها با نهادهای مختلف از جمله کمیسیون حقوق بشر و نهادهای مدنی در مرکز و ولایات جریان دارد که چگونگی افزایش جذب زنان در صفوف پولیس مورد بررسی قرار گیرد.
آقای برمک گفت که هنوز هم حضور زنان در میان نیروهای امنیتی در کشور یک تابوی بزرگ اجتماعی تلقی می‌شود، خانواده از رفتن دختران شان درنهادهای امنیتی کم‌تر استقبال می‌کنند و نیاز است که این تابو شکسته شود.
وی مشکل نبود مصوونیت کافی برای زنان در ادارات به ویژه سکتور امنیتی را یکی از دلائل خواند که در گذشته سبب استقبال کم‌تر زنان در پیوستن به این سکتورها بوده، اما تاکید کرده که در پالیسی‌های جدید تامین مصوونیت کاری زنان در وزارت داخله از اولویت های جدی بوده و روی آن کارهای جدی صورت خواهد گرفت.

250 مامور پولیس زن از ترکیه به کابل برگشتند - اسپوتنیک افغانستان
250 مامور پولیس زن از ترکیه به کابل برگشتند

وزیر داخله با اشاره ای به اذیت و آزار خیابانی زنان و دختران که یکی دیگر از چالش‌های عمده فرا راه زنان افغانستان است نیز خاطر نشان ساخت که در استراتیژی سال پیشرو با این معضل نیز مبارزه خواهد شد.
آقای برمک تصریح نمود که پولیس از طریق حوزه‌های امنیتی در مرکز و ولایات با نهادها و مراکزی که در آنها زنان مورد تبعیض و خشونت قرار می‌گیرند در تماس شده و برای کاهش این معضل اقدام خواهد کرد.
به گفته وی، براساس همین برنامه گزمه خیابانی ماموران پولیس به خاطر جلوگیری از خشونت ها و آزار های خیابانی زنان و کنترول جوانان ولگرد درسال جدید خورشیدی روی دست گرفته خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала