عطا محمد نور دیدار با مردم را محدود ساخته است

© AFP 2023 / Fabrizio Benschعطا محمد نور دیدار با مردم را محدود ساخته است !
عطا محمد نور دیدار با مردم را محدود ساخته است ! - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کارشناسان سیاسی به این باور اند که محدود شدن دیدارهای عطا محمد نور با مردم نشان می‎دهد که آقای نور با هیئت ارگ به برخی توافقات دست یافته‎است.

به گزارش اسپوتنیک، رییس شورای ولایتی بلخ می‎گوید، عطا محمد نور از چهار روز به این‌سو به دفتر کارش حضور نیافته و همچنان دیدار با مردم را محدود ساخته‎ است.
او گفته است: آقای نور در دیدار اخیرش با هیئت ارگ ریاست جمهوری پیشنهاداتش را ارائه کرده و هنوز مشخص نیست که آیا توافقاتی صورت گرفته‎است یا خیر؟
منیر فرهاد، سخنگوی عطا محمد نور از ابراز نظر در این باره خودداری کرد، اما دوا خان مینه‌پال معاون سخنگوی رئیس جمهور گفت، آنان خواهان حل مسالمت‌آمیز اختلاف به میان آمده با آقای نور می‌باشند.
این در حالیست که روز دوشنبه معصوم ستانکزی رئیس عمومی امنیت ملی و سلام رحیمی رئیس دفتر رئیس جمهور افغانستان به دیدار عطا محمد نور به بلخ رفتند.
سخنگوی رئیس جمهور در همان روز نسبت به نتایج این دیدار ابراز امیدواری کرده و گفته است، امیدواری وجود دارد که مذاکرات نتایج مثبت را در قبال داشته باشند.
ارگ ریاست جمهوری نزدیک به سه ماه پیش خبر منظوری استعفای عطا محمد نور از سمت ولایت بلخ را نشر کرد و همچنان از معرفی انجنیر محمد داوود به‌عنوان والی جدید بلخ خبر داد.
آقای نور و جمعیت اسلامی پیش از این موضع‌گیری ارگ در این باره را قبول نکرده و گفته‎اند که این اعلان یک‌جانبه صورت گرفته‎است.
نور در این مدت بارها در میان هوادارانش در بلخ به حکومت مرکزی هشدار داده و گفته‎است که تا زمان دست نیافتن به نتایج مذاکرات، از رهبری ولایت بلخ کنار نخواهد رفت.
اما برخی کارشناسان سیاسی به این باور اند که محدود شدن دیدارهای عطا محمد نور با مردم نشان می‎دهد که آقای نور با هیئت ارگ به برخی توافقات دست یافته‎است.
اما جانب حکومت و عطا محمد نور در باره اینکه آیا دو طرف به راستی به توافقاتی دست یافته‎اند یا خیر، ابراز نظر نمی‎‎کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала