پاکستان حملۀ انتحاری دیشب را طراحی کرده بود

عضو شوید
قوماندانی پولیس کندهار گفته است که حمله‌ئی دیشب را سازمان استخبارات پاکستان با هم‌کاری شورای کویته در شهرک مرزی چمن طراحی کرده بودند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام‌وطندار، سنخگوی قوماندانی پولیس کندهار، ضیا درانی، می گوید که ، حمله انتحاری دیشب را سازمان استخبارات پاکستان با هم‌کاری شورای کویته در شهرک مرزی چمن طراحی کرده بودند.
او می‌افزاید که در کنار اسلحه و دیگر مهمات، دو دستگان تیلفون نیز از مهاجمان به دست آمده است. به گفته‌ی درانی، مهاجمان قبل از حمله و درجریان حمله چندین بار با شورای کویته و دیگر نهادهای استخباراتی تماس گرفته و از آنجا راهنمایی شده بودند.
مهاجمان انتحاری شام دیروز بر فرماندهی پولیس و کندک شاهراه در ولسوالی سپین بولدک ولایت کندهار حمله کردند.
در این حمله چهار مهاجم انتحاری ابتدا یک موترسایکل پر از مواد انفجاری را در برابر فرماندهی پولیس سپین بولدک منفجر ساخته و پس از آن وارد ساختمان این فرماندهی شدند.
به گفته‌ی سخنگوی قوماندانی پولیس کندهار در این حمله که ساعت 8:00 دیشب آغاز و تا ساعت 11 ادامه داشت 4 مهاجم و 3 سرباز پولیس کشته و 3 پولیس دیگر هم زخمی شدند.
طالبان نیز با نشر خبرنامه‌ی مسوولیت این حمله را به دوش گرفته و مدعی شده اند که جنگجویان این گروه که لباس نظامی به تن داشتند این حمله را انجام داده و بیش از 20 سرباز پولیس را کشته اند.
قاری یوسف احمدی سخنگوی طالبان گفته است حمله زمانی انجام شده است که سربازان پولیس مشغول صرف غذا بودند؛ اما مقام‌های امنیتی کندهار این ادعای طالبان را رد می‌کنند.
ولسوالی سپین بولدک در چهار کیلومتری خط دیورند موقعیت دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала