انفجار در غرب کابل

© JAKانفجار در غرب کابل
انفجار در غرب کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
چند لحظه پیش یک انفجار در نزدیکی مسجد الزهرا در منطقه دشت برچی کابل رخ داده ‎است.

انفجار در کابل - اسپوتنیک افغانستان
انفجار در کابل
به گزارش اسپوتنیک به نقل از افق، این انفجار در حالی رخ داد که مراسم سالگرد عبدالعلی مزاری، رهبر پیشین حزب وحدت اسلامی با حضور مقامات دولتی و چهره‌های سیاسی جریان داشت.

نصرت رحیمی معاون سخنگوی وزارت داخله گفت،که یک فرد انتحاری قصد داشت خود را در میان اشتراک کنندگان مراسم سالیاد شهید مزاری برساند، اما پس از شناسایی در نزدیکی این مراسم مواد انفجاری حاملش را انفجار داده است.

به گفته او، هنوز از تلفات این رویداد جزئیات دقیق در دست نیست. اما داکتر وحید مجروح، سخنگوی وزارت صحت عامه گفته است، که در این رویداد چهار تن کشته و 13 تن دیگر زخمی شده‌اند.

پیش از این،  محمد ناصر نادری، آمر حوزه  13 پولیس امنیتی کابل گفته بود، که در این رویداد 14 تن کشته و شماری دیگر زخمی شده‌اند. این حمله در  ایستگاه بازرسی اول مراسم امروز صورت گرفته است.

پیشتر یک مقام دیگر امنیتی که نخواست نامش در خبر ذکر شود، هم گفته بود، که در این انفجار سه تن کشته و نزدیک به 10 تن دیگر زخمی شده‌اند.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است. در مراسم که امروز به مناسبت بیست و سومین سالیاد شهید عبدالعلی مزاری در «مصلای مزاری» براگزار می شد، هزاران تن به شمول برخی از مقامات دولتی حضور داشتند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала