مجازات زنان بی حجاب در ایران

© AFP 2023 / Behrouz Mehriمجازات زنان بی حجاب در ایران
مجازات زنان بی حجاب در ایران - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک زن که در شهر تهران چادر خود را در خیابان برداشته بود، به دو سال زندان تعزیری محکوم شد.

زنان بد حجاب پس از این در ایران بازداشت نمی شوند - اسپوتنیک افغانستان
زنان بد حجاب پس از این در ایران بازداشت نمی شوند
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران در نشست خبری اش به تاریخ 7 مارچ از حکم 24 ماه زندان برای یکی از دختران خیابان انقلاب تهران خبر داد و همچنین نخستین دختری که در خیابان انقلاب چادرش را از سر برداشته را دارای مشکل روحی خواند، که باید برای مدت طولانی زیر نظر روان پزشک باشد.

عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران در این روز با ذکر آیاتی از قرآن و اشاره به قانون اساسی و حقوق کیفری ایران از جایز بودن برخورد با کشف حجاب و بدحجابی گفت و تاکید کرد برخورد نیروی پولیس با بدحجابی ادامه خواهد داشت.

دادستان تهران بدون اینکه نامی از متهم ببرد از حکم ۲۴ ماه زندان یکی از دختران خیابان انقلاب به اتهام «تشویق مردم به فساد از طریق کشف حجاب در مرئی و منظر عام و تظاهر به عمل حرام و ظاهر شدن در اماکن عمومی بدون حجاب شرعی» خبر داد.

او  همچنین از اینکه قاضی این پرونده، 21 ماه از حکم صادره را به مدت پنج سال به حالت تعلیق در آورده گله کرد و گفت، دادستانی تهران تعلیق این حکم را خلاف قانون می‌داند و «پیگیر نقض این حکم» خواهد بود.

 دادستان تهران گفت: «تعلیق حکم دادگاه در امور منافی عفت برخلاف بند پ. ماده 47 قانون مجازات اسلامی است» و از این رو آنها پیگیر نقض این حکم خواهند بود.

پیش از این، زنان دستگیر شده به خاطر بد حجابی به سرعت آزاد یا به زندان های کوتاه مدت یا جریمه 25 دالری محکوم می شدند و این برای نخستین بار است که یک زن برای بد حجابی و برداشتن چادرش در انظار عمومی به دو سال زندان محکوم می شود.

یادآوری می کنیم، که در اوایل سال روان مقام های ایرانی اعلام کردند، که 29 زن به خاطر برداشتن چادرشان به عنوان بخشی از مبارزه در برابر قانون اجباری حجاب اسلامی در کشور دستگیر شده است. در همین حال پولیس ادعا می کند، که این زنان توسط تبلیغات ایرانیان خارج از کشور فریب خورده اند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала