شیوه علاج فراموشی

© Fotolia / Chagpgمغز انسان
مغز انسان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شیوه جدید برای بهبود حافظه پیدا شده است.

دانشمندان دانشگاه بیرمنگام و نیورک یک نوع فعالیت را در مغز انسان کشف نمودند که به حفظ و جمع آوری اطلاعات در خواب ارتباط میگرد.

پارتال Eurekalert می نویسد، محققین به اسپیندل های خواب توجه کردند که از طریق الکتروانسفالوگرام می توان فعالیت امواج مغر را مشاهده کرد.

دانشمندان علاقمند اند بدانند که چطور اسپیندل ها بر فعالیت حفظ حوادث و صحبت ها در خواب تاثیر میگذارد.

متخصصین در این عرصه دست به آزمایشات زدند: از شرکت کنندگان این آزامایشات تقاضا نمودند که قبل از استراحت ارتباط بین کلمات و تصاویر را به حافظه خود بسپارند.  وقتکه آنها به خواب فرو رفتند، چندین بار نصف از کلمات را به ایشان تکرار نمودند تا مغز ایشان فعال باشد. وقتیکه آزامایش شدگان از خواب بیدار شدند، از ایشان پرسیدند که کلمات قبل از خواب را بیاد بیاورند.

معلوم شد که آنها بهتر از همه کلمات را حفظ کرده اند که دانشمندان در جریان خواب به ایشان تکرار نموده است.

نتایج الکتروانسفالوگرام نشان داده است که در جریان خواب اسپیندل ها مغز فعالتر میباشد.

دانشمندان بعد از تحقیقات و آزمایشات به این نتیجه رسیدند که تحریک اسپیندل توسط الکترودها می تواند مسیر خوب برای بهبود حافظه انسان باشد.

به عقیده ایشان، این میتود به کسانی که مشکلات حافظه در جریان آموزش دارند، کمک نماید.

چیزهای جدید در حالت بیداری به یاد میآیند، اما در جریان خواب، مغز اطلاعات را تحلیل و ثبت می می نماید و آنرا بیشتر قابل دسترسی می سازد تا فرد بتواند آنرا در زمان مناسب به یاد بیاورد.

یکی دیگر از نویسندگان اسکات کاینی از جمع روانشناسی دانشگاه یورک می گوید: مهم این است که حالا می توانیم برای حفظ و درک آنچه برای افزایش طول عمر مغزما ضرور است، انجام دهیم.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала