جایزه 11 میلیون دالری امریکا برای اطلاعات درباره سران طالبان تروریست

© AP Photo / J. Scott Applewhite, Fileجایزه 11 میلیون دالری امریکا برای اطلاعات درباره سران طالبان تروریست
جایزه 11 میلیون دالری امریکا برای اطلاعات درباره سران طالبان تروریست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه ایالات متحده امریکا در مجموع 11 میلیون دالر برای کسانی می دهد که اطلاعاتی درباره سه تروریست گروه تحریک طالبان پاکستان که با طالبان افغانستان پیوند دارند، ارائه کند.

تعیین جایزه 5 میلیون دالری آمریکا برای دستگیری یکی از رهبران داعش - اسپوتنیک افغانستان
تعیین جایزه 5 میلیون دالری آمریکا برای دستگیری یکی از رهبران داعش
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه امریکا وعده داده است، که 5 میلیون دالر برای اطلاعاتی که منجر به دستگیری مولانا فضل الله رهبر گروه تحریک طالبان، سه میلیون دالر برای اطلاعاتی که منجر به دستگیری عبدالولی و منگل باغ شود، برای ارائه دهندگان این اطلاعات می دهد.

با توجه به اعلامیه وزارت امور خارجه امریکا، فضل الله در برنامه ریزی حمله تروریستی بر میدان تایمز در نیویورک که قرار بود توسط فیصل شهزاد در سال 2010 انجام شود، در حمله تروریستی این گروه در پیشاور در سال 2014 بر یک مکتب که در نتیجه آن 148 کودک و آموزگار کشته شدند و همچنان در حمله بر ملاله یوسف زی برنده جایزه صلح نوبل دست داشته است.

در این اعلامیه همچنان آمده است، که ولی رهبر گروه تروریستی «جماعت الاحرار» مسئولیت حمله بر غیر نظامیان، اقلیت های مذهبی و ماموران اجرای قانون در پاکستان و همچنین قتل دو تن از کارمندان کنسولگری امریکا در پیشاور را به عهده گرفته است.

به گفته وزارت امور خارجه امریکا، باغ، رهبر گروه «لشکر اسلام»  متهم به حمله بر کاروان ناتو ، قاچاق مواد مخدر و آدم ربایی در پاکستان و افغانستان است.

یادآوری می کنیم، که جایزه برای اطلاعات در مورد تروریست ها در چارچوب برنامه پاداش برای عدالت اعلام شده است، که از زمان راه اندازی آن در سال 1984 مبلغ 125 میلیون دالر به بیش از 80 خبرنگار در ایالات متحده پرداخت شده است. علاوه بر این، مقام های ایالات متحده کسانی را که تروریست ها را در خارج از این کشور به چنگ امریکایی ها می دهند، کمک می کند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала