ورزش و جلوگیری از پیری زود هنگام

© Fotolia / Pink Badgerورزش و جلوگیری از پیری زود هنگام
ورزش و جلوگیری از پیری زود هنگام - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ورزش کردن تاثیر زیادی روی ظاهر انسان‌ها دارد و باعث جلوگیری از پیری زود هنگام می شود و چی ورزشی می تواند روند پیری را کند سازد؟

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Medical Xpress، محققان دانشگاه بیرمنگام و موسسه عالی سلطنتی لندن به این نتیجه رسیدند که بایسکل‌رانی بر روند پیری تأثیر می گذارد.
برای این اقدام آنها 125 نفر بین سن 79-55 را دعوت کردند 84 مرد مجبور بودند که با بایسکل 100 کیلومتر را در ظرف 6 ساعت و نیم طی کنند و 41 زن بایسکل‌ران 60 کیلومتر را در ظرف 5 ساعت و نیم طی کنند. افرادی که در این آزمایش اشتراک کرده بودند دارای شفا خون نارمل و سگرت نمی‌کشیدند.
اشتراک کنندگان تحت آزمایشهای قرار گرفتند و پس از آن نتایج آنها با 75 نفری‌که در سن 75- 57 سالگی بودند که به طور مرتب ورزش نمی کردند و 55 جوان در سن 36- 20 سال بودند مقایسه شدند.
محققان به این نتیجه رسیدند که ورزش باعث افزایش فعالیت «غده تیماس» می شود که در این عضو، سلول های بنیادی به «ت — لنفوسیدها» مبدل می شود که با بالارفتن سن مقدار آن ها کم می شود. بایسکل سواران، «تیماس» به همان اندازه در جوانان، سلول های سیستم ایمنی را تولید می کند.
به گفته محققان در این افراد، بدن‌شان به‌شکل خوبی پیر شده است و با مشکلاتی که معمولا به دلیل عدم ورزش بروز می کند، همراه نبوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала