غنی: بعضی از مقام‌ها اطلاعات کشفی را جدی نمی‌گیرند

© AP Photo / Rahmat Gulغنی: بعضی از مقام‌ها اطلاعات کشفی را جدی نمی‌گیرند
غنی: بعضی از مقام‌ها اطلاعات کشفی را جدی نمی‌گیرند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمد اشرف غنی، از کارکرد نیروهای قطعات خاص قدردانی کرده می‌گوید برخی از مقام‌ها اطلاعات استخباراتی را جدی نمی‌گیرند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه اطلاعات روز، رئیس جمهورافغانستان، محمد اشرف غنی، در مراسم افتتاح قوماندانی عمومی مشترک نیروهای قطعات خاص و واکنش سریع امنیت ملی از نهادهای امنیتی به ویژه ریاست امنیت ملی خواست اطلاعات را جدی بگیرند.
محمد اشرف غنی گفت:« تأکید من این است که اطلاعات کشفی بیشتر تقویت شود، اما در عین حال ضرورت است که تمام نهادهای دیگر ما اطلاعات کشفی را جدی بگیرند و براساس اطلاعات، اقدامات کنند، امنیت ملی بار بار وظیفه ملی خود را اجرا کرده، اما بعضی دفعه‌ها دوستان ما به اندازه‌ی مصروف بودند که اهمیت کشف را درک نکرده اند».
رئیس جمهور افزود که به هیچ کس اجازه نمی‌دهد که از نیروهای قطعات خاص به عنوان پوسته استفاده کنند.« نیروهای قطعات خاص وظایف و ماموریت‌های مشخص خود را دارند و به هیچ کس اجازه نمی‌دهم که از این نیروها به عنوان پوسته استفاده کنند و آنها را برای ماه‌ها زمین‌گیر بسازد».
رئیس‌جمهور بر تقویت و گسترش اطلاعات کشفی و استخباراتی تأکید کرده گفت که روش جنگ در کشور تغییر کرده و اکنون افغانستان با یک جنگ « بدون مرز و وحشیانه» گرفتار است.
آقای غنی می‌گوید که نیروهای قطعات خاص همواره جرأت«دشمن» را سلب کرده و به گونه‌ی«برق آسا» عملیات‌های شان را انجام داده‌اند.
وی بر هماهنگی میان نهادهای امنیتی و استخباراتی تأکید کرده افزود که تمامی نیروهای امنیتی افغانستان براساس تعهد ملی به میدان آمده‌اند و سیاست این نیروها باید سیاست بزرگ ملی باشد نه سیاست‌های خرد و کوچک.
معصوم استانکزی، رئیس امنیت ملی نیز افزود که نیروهای امنیت ملی برای تأمین صلح و امنیت در افغانستان تا آخرین نفس‌های شان مبارزه می‌کنند.
غلام مصطفی وردگ، فرمانده عمومی مشترک نیروهای قطعات خاص و واکنش سریع امنیت ملی گفت که برای بهبود وضعیت امنیتی ولایت فاریاب قطعه خاص عملیاتی 903 را ایجاد کرده‌اند.
براساس برخی گزارش‌ها ولایت فاریاب در آستانه‌ی سقوط قرار دارد و گفته می‌شود که حدود 300 تن از نیروهای ویژه‌ی امنیتی به این ولایت اعزام خواهند شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала