سقوط هواپیمای مسافربری ترکیه در حریم هوایی ایران

© REUTERS / Navesh Chitrakarسقوط هواپیمای مسافربری ترکیه در حریم هوایی ایران
سقوط هواپیمای مسافربری ترکیه در حریم هوایی ایران - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ایران از سقوط یک هواپیمای مسافربری ترکیه در حریم هوایی ایران خبر داد.

تأیید جان باختن ۶۶  مسافر و خدمه؛ برخورد به کوه، دلیل سقوط هواپیما در ایران - اسپوتنیک افغانستان
تأیید جان باختن ۶۶ مسافر و خدمه؛ برخورد به کوه، دلیل سقوط هواپیما در ایران
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، این هواپیمای مسافربری ظاهرا در حوالی شهر کرد ایران سقوط کرده است.

بنا بر اعلام سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ایران، این هواپیما از شارجه در امارات متحده عربی به سوی استانبول در پرواز بوده که از صفحه رادار ناپدید شده است.

سخنگوی اورژانس ایران افزود، که اورژانس ولایت چهارمحال و بختیاری سقوط هواپیمای ترکیه را تایید کرده‌ و تیم‌های امدادی به محل اعزام شده‌اند.

هواپیمای سقوط کرده جت شخصی بوده است

مدیرکل روابط عمومی سازمان هواپیمایی ایران با تایید سقوط هواپیمای ترکیه‌ای در حوالی شهرکرد، ارائه جزئیات را به نهایی شدن گزارش‌های ابتدایی از حادثه منوط کرد.

رضا جعفرزاده گفت: دقایقی پیش یک فروند هواپیمای جت شخصی ترکیه‌ای که از شارجه امارات به مقصد استانبول ترکیه پرواز می‌کرده، به دلایلی نامعلوم از صفحه رادار محو شده و سپس در حوالی شهرکرد ایران سقوط کرده است.

به گفته وی شاهدان حاضر در منطقه سقوط این هواپیما را تایید کرده‌اند.

جعفرزاده ارائه هر گونه جزئیات درباره علت این حادثه، تعداد سرنشینان آن و آخرین وضعیت این هواپیما در رادار را به نهایی شدن گزارش‌های ابتدایی در این زمینه موکول کرد.

مرتضوی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان چهارمحال و بختیاری ایران در این باره گفت: از دقایقی پیش هشت تیم امدادی جمعیت هلال‌احمر استان به محل احتمالی حادثه در منطقه جرجستان اعزام شده‌اند.

همچنین شاهین فتحی معاون عملیات امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر  ایران گفته است: براساس اعلام اولیه این هواپیما بین 11 تا 20 سرنشین داشته است.

سازمان اورژانس ایران با اعلام اینکه تیم‌های ارزیاب این سازمان نیز به محل اعزام شده‌اند، اعلام کرده است با ارزیابی صورت گرفته هواپیمای ترکیه‌ای وی‌آی‌پی بوده و 11 مسافر داشته است.

صعب‌العبور بودن منطقه کار امداد رسانی را مشکل کرده است

سخنگوی سازمان اورژانس ایران گفته است، که صعب‌العبور بودن و وجود رودخانه‌ای طویل در مسیر محل سقوط هواپیما شرایط را برای دسترسی به مصدومان احتمالی مشکل کرده است.

مجتبی خالدی در مورد جزئیات بیشتری از سقوط هواپیمای ترکیه‌ای اظهار کرد: هواپیما به دلیل آتش گرفتن موتور دچار سقوط شده است و اهالی روستا نیز هواپیما را هنگام سقوط رویت کرده‌اند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور افزود: لاشه هواپیما هنوز در حال سوختن است و این وضعیت با چشم غیرمسلح نیز قابل مشاهده است.

وی با اشاره به اینکه نیروهای اورژانس به محل رسیده‌اند، اما صعب‌العبور بودن مسیر اجازه دسترسی به محل دقیق هواپیما را نمی‌دهد، گفت: رودخانه‌ای طویل که در مسیر وجود دارد شرایط دسترسی به مصدومین احتمالی را مشکل کرده است.

همچنین جمعیت هلال‌احمر اعلام کرده است امدادگران هلال‌احمر حدود چهار ساعت پیاده راه دارند تا به محل سقوط هواپیما در روستای دورک اناری برسند و باران شدیدی هم در حال باریدن است    

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала