جیمزمتیس: پیام اخیر پوتین نا امید کننده است

© AP Photo / Jacquelyn Martinجیمزمتیس: پیام اخیر پوتین نا امید کننده است
جیمزمتیس: پیام  اخیر پوتین نا امید کننده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جیمز متیس اعلام کرد سخنان اخیر رئیس‌جمهور روسیه تغییری در محاسبات راهبردی آمریکا ایجاد نکرده اما این سخنان ناامید کننده است.


به گزارش اسپوتنیک، جیمز ماتیس، وزیر دفاع ایالات متحده امریکا، در پیام خود عنوانی مجلس فدرال امریکا گفت: «ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، در مورد تمایل کشورش از کاهش تنش ها با ناتو اعلام نموده است و ین سخنان پوتین برای او ناامید کننده است.
وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد سخنان اخیر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، درباره نسل جدید تسلیحات با فناوری های پیشرفته در این کشور، تغییری در محاسبات راهبردی آمریکا ایجاد نکرده است.
پوتین در تاریخ اول مارچ ویدئویی را به نمایش گذاشت و توضیحاتی درباره سلاح های جدید در حال توسعه روسیه شامل یک راکت مافوق صوت ارائه داد. این راکت با سرعتی بالاتر از صوت حرکت می کند و برای گریز از سیستم های دفاع راکتی طراحی شده است.
متیس در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد آنچه پوتین به نمایش گذاشت هیچ تغییری در دیدگاه پنتاگون ایجاد نمی کند. وی افزود: "با مشاهده ویدئوهایی که پوتین به نمایش گذاشت،‌ تغییری در توانمندی های نظامی روسیه ندیدم و سامانه هایی که وی در رابطه با آنان صحبت می کند، مربوط به سال های دور هستند."
متیس در ادامه گفت: "این سلاح‌ها تاثیری در مواضع بازدارندگی ما ندارند». وی افزود: «صحبت های پوتین نا امیدکننده است، اما دور از انتظار نیست".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала