افغانستان هلیکوپترهای روسی می‌خرد

© Photo / Russian Helicoptersافغانستان هلیکوپترهای روسی می‌خرد
افغانستان هلیکوپترهای روسی می‌خرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در حالی‌که امریکا برای جایگزینی هلیکوپترهای ساخت روسیه با هلیکوپترهای "بلک‌هاوک" تلاش می‌کند اما وزارت دفاع ملی افغانستان از خرید مجدد هلیکوپتر های رورسی خبر داده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد به منظور تقویت نیروهای هوایی اردوی ملی این کشور قراردادی را برای خرید چهار فروند هلیکوپتر روسی با کشور بلاروس به امضا رسانده است.
سخنگوی وزارت دفاع ملی افغانستان، دولت وزیری گفت: قرارداد خرید هلیکوپترهای روسی بین دولت افغانستان و کشور بلاروس در هند به امضا رسیده است.
وزیری افزود: بر اساس قراردادی که به امضا رسیده کشور بلاروس چهار فروند هلیکوپتر تهاجمی ساخت روسیه از نوع "میل 35" را با کمک مالی هند دریافت خواهد کرد.
وزیری تصریح کرد هلیکوپترهای میل 35 روسی از تاثیرگذاری خوبی در عملیات‌های نظامی نیروهای امنیتی افغان برخوردار هستند که سبب تقویت نیروی هوایی اردوی ملی افغانستان خواهد شد.
هند پیش از این نیز چهار فروند هلیکوپتر جنگی ساخت روسیه را به منظور حمایت از نیروهای امنیتی افغان خریداری کرده بود و در اختیار اردوی افغانستان قرار داد.
سال گذشته میلادی پنتاگون اعلام کرد که در نظر دارد تا برای جایگزینی هلیکوپترهای روسی در افغانستان 150 فروند هلیکوپتر از نوع "یواچ60ای" بلک هاوک را به اردوی ملی افغانستان تحویل دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала