انتقاد عبدالله از طالبان

© Sputnik / K.Akifiانتقاد عبدالله از طالبان
انتقاد عبدالله از طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
داکترعبدالله سال ‌روان را پُر از فرازونشیب برای مردمان کشور می‌ داند و می ‌گوید که حکومت می ‌کوشد تا در سال نو، به تعهدات ‌اش عمل کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، عبدالله عبدالله، رییس اجراییۀ حکومت وحدت ملی امروز دوشنبه (۲۱حوت) در فرجامین نشست شورای وزیران در سال روان هجری خورشیدی، می ‌گوید که حکومت وحدت ملی برای رسیدن به صلح وثبات پایدار در کشور پیشنهاد صلح با طالبان را ارایه کرد، اما این گروه تاکنون پاسخ مثبتی به این فراخوان، نداده ‌اند.
او افزود: "آنانی ‌که پیام صلح را رد می‌ کنند، یاهم دست به خیانت می‌زنند مثلی‌که در روز جمعۀ گذشته دست به جنایت در کابل زدند، آنان در صف تاریک تاریخ افغانستان، جا خواهند داش".
حکومت دو هفته پیش، بستۀ پیشنهادی صلح را در نشست دوم «روند کابل» به طالبان پیشکش کرد، اما این گروه تاکنون به گونۀ رسمی به این فراخوان پاسخ نداده اند.
رییس اجراییه هم‌چنان از حل اختلاف‌ها میان جمعیت اسلامی و حکومت در آیندۀ نزدیک، خبر داد.
آقای عبدالله گفت: "حل تنش‌های سیاسی برای صلح مهم استند. به هراندازه‌ یی که وحدت باشد، صلح تضمین خواهد شد. مسایلی ‌که در ارتباط به ولایت بلخ هم بودند، در حال حل‌ شدن است".
شایان ذکر است که تنش ها میان دو طرف در حدود سه ماه پیش، پس از آن بالا گرفتند که عطامحمد نور، تصمیم ریییس جمهور مبنی بر کنار رفتن از ولایت بلخ را رد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала